Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBudak, Emine
dc.date.accessioned2022-01-25T12:35:54Z
dc.date.available2022-01-25T12:35:54Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3270
dc.descriptionDanışman: DOÇ. DR. ASLI ALBAYRAK Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Gastronomi Ana Bilim Dalı / Gastronomi Bilim Dalı Konu:Gastronomi ve Mutfak Sanatları = Gastronomy and Culinary Arts Dizin:Pazarlama = Marketing ; İnstagram = Instagramen_US
dc.description.abstractGaziantep, kültürel yapısı, tarihi dokusu ve meşhur tarihi ile ön plana çıkan illerimizden biri olma özelliğini barındırmaktadır. Tüm bunların yanı sıra mutfak kültürünü de güçlü bir şekilde yansıtan ilimizdir. Gaziantep UNESCO Yaratıcı Şehirler Ağına dahil olarak Gaziantep gastronomisinin, yöresel yemeklerinin önemli olduğunu kanıtlamış ve kendine özgü bir ilgi ve sevgi kazanmıştır. Tüm bunların beraberinde sosyal medyanın hızlı bir şekilde gelişmesi ile birlikte destinasyonlara özgü gastronomi kültürünün pazarlanmasında sosyal medyanın rolü oldukça önemli bir hale gelmiştir. Dolayısıyla araştırmanın amacı en fazla tercih edilen sosyal medya mecralarından birisi olan Instagram'ın dünya gastronomi şehirlerinden olan Gaziantep'in gastronomi kültürünün pazarlanmasında Instagram'ın rolünü belirlemek, mutfak kültürleri ile ilgili önem verdikleri unsurların bunların, demografik özelliklerine değişimlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışma verilerinin toplanmasında anket tekniği kullanılmış ve ankette kullanılan ölçek daha önceden yapılmış olan çalışmalardan yararlanarak oluşturulmuştur. Çalışma kapsamına 384 kişi alınmış ve katılımcılardan elde edilen veriler istatistiksel analizlere tabii tutulmuştur. Çalışma sonucunda katılımcıların önemli bir çoğunluğunun Gaziantep dışında yaşadığı, Gaziantep Mutfağı ile ilgili bilgi sahibi olmasında sosyal medyanın etkin bir rol aldığı belirlenmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen verilerden biri de katılımcıların Instagram'da en fazla önem verdikleri faktör Gaziantep mutfağıyla ilgili yapılan paylaşımlarken ikinci dereceden önemli olan faktör ise deneyimlerine dayalı olarak Instagram'da gösterdikleri davranışlar faktörüdür. Çalışma sonucunda elde edilen verilerden hareketle restoran işletmelerine günümüzde en önemli pazarlama araçlarından biri olan sosyal medya pazarlamasını daha etkin kullanabilmeleri için önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractGaziantep has the distinction of being one of our prominent provinces with its cultural structure, historical texture and famous history. In addition to all these, it is our city that strongly reflects the cuisine culture. Gaziantep has proved that Gaziantep gastronomy and local dishes are important by being included in the UNESCO Creative Cities Network and has gained a unique interest and love. Along with all these, with the rapid development of social media, the role of social media has become very important in marketing the gastronomy culture specific to destinations. Therefore, the aim of the research is to determine the role of Instagram in marketing the gastronomic culture of Gaziantep, one of the world's gastronomy cities of Instagram, which is one of the most preferred social media channels, and to reveal the changes in the demographic characteristics of the elements they attach importance to in the culinary cultures. The survey technique was used to collect the study data, and the scale used in the questionnaire was created using previous studies. 384 people were included in the study and the data obtained from the participants were subjected to statistical analysis. As a result of the study, it was determined that a significant majority of the participants lived outside Gaziantep and social media played an active role in gaining knowledge about Gaziantep Cuisine. As a result of the study, one of the factors that the participants attach most importance to on Instagram is the postings about Gaziantep cuisine, while the second-degree important factor is the behavior they show on Instagram based on their experiences. Based on the data obtained as a result of the study, suggestions were made for restaurant businesses to use social media marketing, which is one of the most important marketing tools today.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectGaziantep Mutfağıen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectGaziantep Cuisineen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.titleGaziantep iline özgü gastronomi kültürünün pazarlanmasında Instagram'ın rolüen_US
dc.title.alternativeThe role of Instagram in marketing the gastronomy culture specific to Gaziantep provinceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorBudak, Emine


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess