dc.contributor.author | Babaarslan, Davut | |
dc.date.accessioned | 2022-01-12T09:13:53Z | |
dc.date.available | 2022-01-12T09:13:53Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/3241 | |
dc.description | Danışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ İSHAK SAYĞILI
Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı
Konu:Psikoloji = Psychology | en_US |
dc.description.abstract | COVID-19 pandemisi, hem şimdi hem de önümüzdeki yıllarda insan
yaşamının ve küresel toplumun birçok yönünü kökten değiştirmiştir. Bilgi yönetimi
literatüründe uzun yıllardır tartışılan dijitalleşme ve önceden tahmin edilen eğilimlerin
hız kazanmış olması değişimin önemli bir yönünü oluşturmuştur. İnsanlar iş, eğitim,
sağlık, eğlence, boş zaman ve çevrimiçi ticaret gibi alanlardaki acil ihtiyaç nedeniyle
“yeni normale” uyum sağlamaya teşvik edilmiştir. Salgın boyunca, bilgi almak,
yaşamsal ihtiyaçları karşılamak ve sosyal bağlantıları korumak için yaşamın hemen
hemen her alanında teknoloji kullanımında artış olmuştur. Çalışmanın amacı pandemi
sürecinde insanların hastalık korkusuyla beraber edindikleri alışkanlıklar da
düşünülerek internet kullanımının nasıl seyrettiği araştırılmış olup, bu çalışmada
koronavirüs korkusu ile internet bağımlılığının arasındaki ilişkiyi incelemektir.
Araştırma, İstanbul Gelişim Üniversitesi'ne devam eden, üniversite öğrecilerinin
internet bağımlılığı ile Covid-19 pandemi süreci arasındaki ilişkiyi incelemiştir.
Üniversite öğrencilerinin internet bağımlılığı düzeyi ortalama 3-5 saattir. Üniversite
öğrencilerinin koronavirüs korkusu ölçeğinden aldığı puanlara bakıldığında kadın
üniversite öğrencilerinin koronavirüs korkusu erkek katılımcılardan
yüksektir.Araştırma, “ilişkisel tarama modeli”ne uygun olarak hazırlanmıştır.
Koronavirüs korkusu arttıkça internet bağımlılığı artmakta olduğu ve internet
bağımlılığının %4’ünün koronavirüs korkusunun etkilenmekte olduğu bulunmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The COVID-19 pandemic has radically changed many aspects of human life
and global society, both now and in the years to come. Digitalization, which has been
discussed for many years in the knowledge management literature, and the acceleration
of predicted trends have constituted an important aspect of change. People are
encouraged to adapt to the "new normal" due to the urgent need in areas such as
business, education, health, entertainment, leisure and online commerce. Throughout
the epidemic, there has been an increase in the use of technology in almost every aspect
of life to obtain information, meet vital needs and maintain social connections. The
aim of this study is to investigate how the internet use progresses by considering the
habits that people have acquired along with the fear of disease during the pandemic
process, and in this study, the relationship between the fear of coronavirus and internet
addiction have been examined. The research examined the relationship between
internet addiction of university students who attend Istanbul Gelişim University,
during Covid-19 pandemic process. The research has been prepared in accordance
with the "relational screening model". It has been found that as the fear of coronavirus
increases, internet addiction increases and 4% of internet addiction is positively
affected by the fear of coronavirus. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Covid-19 | en_US |
dc.subject | İnternet bağımlılığı | en_US |
dc.subject | Covid-19 | en_US |
dc.subject | Internet addiction | en_US |
dc.title | İnternet bağımlılığı ve Covid 19 pandemi süreci arasındaki ilişkinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Relationship between internet addiction and Covid-19 pandemic process | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |