dc.contributor.author | Uysal, Nurcan | |
dc.contributor.author | Tekin, Yasemin Eda | |
dc.contributor.author | Değirmenci Öz, Seda | |
dc.contributor.author | Çalışkan, Behice Belkıs | |
dc.contributor.author | Yıldız, Güldem | |
dc.contributor.author | Yedek, Serpil | |
dc.contributor.author | Kömürcü, Nuran | |
dc.date.accessioned | 2022-01-06T08:27:52Z | |
dc.date.available | 2022-01-06T08:27:52Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.issn | 2536-4499 | |
dc.identifier.issn | 2602-2605 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/3207 | |
dc.description.abstract | Öğrencilerin klinikte bir uygulama gününde doğrudan bakım uygulamalarına harcadıkları süre;
ikinci sınıflarda 138,8±57,0 dakika, üçüncü sınıflarda 105,6,7±40,3 dakika, dördüncü sınıflarda 99,8±60,1
dakika olarak belirlenmiştir, Bakım uygulamaları dışındaki faaliyetlere ikinci sınıfların 50,2±40,3, üçüncü
sınıfların 6,1±15,6, dördüncü sınıfların 38,4±43,3 dakika harcadıkları belirlenmiştir. Sınıflara göre
öğrencilerin doğrudan bakım ve diğer faaliyetlere harcadıkları süreler arasında istatistiksel olarak fark
bulunmuştur (p<0,05). Öğrencilerinin Bakım Davranışları Ölçeği-24’ten aldıkları toplam puan ortalaması
5,14±0,59 puan olarak belirlenmiş, mesleği isteyerek seçen öğrencilerin puanları diğerlerine göre yüksek
bulunmuştur. (p<0,05). Öğrencilerin bakım davranışları algıları olumlu olmasına rağmen, doğrudan bakım
uygulamalarına ayırdıkları sürenin az olduğu belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The time allocated by the students to direct care practices during a practice day in clinic was
identified as; 138,8±57,0 minutes on average in second graders, 105,6,7±40,3 minutes on average in third
graders, and 99,8±60,1 minutes on average in fourth graders, It was identified that the second graders spend
50,2±40,3 minutes, the third graders spend 6,1±15,6 minutes, and the fourth graders spend 38,4±43,3
minutes for the practices other than care practices. It was statistically found a difference between the times
allocated by the students to direct care and other practices with regard to grades (p<0,05). The total average
score of the students in Care Behaviors Scale-24 was identified as 5,14±0,59, and the scores of the students
who chose the profession voluntarily were found as higher than the other students. (p<0,05). Although the
students' perceptions of care behaviors were positive, it was determined that the time they allocated to direct
care practices was less. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press | en_US |
dc.relation.isversionof | https://doi.org/10.38079/igusabder.894802 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Bakım | en_US |
dc.subject | Hemşirelik öğrencileri | en_US |
dc.subject | Hemşirelik eğitimi | en_US |
dc.subject | Care | en_US |
dc.subject | Nursing education | en_US |
dc.subject | Nursing students | en_US |
dc.title | Hemşirelik öğrencilerinin doğrudan bakım uygulamalarına ayırdıkları süre ve bakım davranışları algısının belirlenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Identifying the care behavior perception of nursing students and the time they allocated to the direct care practices | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | İstanbul Gelişim Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.startpage | 561 | en_US |
dc.identifier.endpage | 570 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |