dc.contributor.author | Ergiden, Merve | |
dc.date.accessioned | 2021-12-20T12:16:39Z | |
dc.date.available | 2021-12-20T12:16:39Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/3149 | |
dc.description | Danışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ ADNAN DUYGUN
Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
Konu:İşletme = Business Administration | en_US |
dc.description.abstract | Küreselleşen dünyada dijitalleşmenin de etkisiyle etkili iletişim ve pazarlama
yöntemleri bilinenin aksine farklı platformlara da taşınmıştır. Pazarlama iletişiminin
taşındığı en önemli platformlardan biri de sosyal medyadır. Sosyal Medyanın
işletmelerin tanıtım yüzü olarak görünmesinin yanı sıra doğrudan tüketici ya da
müşteri ile etkileşim halinde bulunulabilmesi sosyal medyanın ne denli güçlü bir
pazarlama iletişim ağı kurabileceğini göstermektedir.
Dünya üzerinde en güvenilir ve en kısa ulaşım yöntemi olan havacılık
sektörünün iki önemli işletmesi Türk Hava Yolları ile Emirates Hava Yolları, 2019
Aralık ayında ortaya çıkan ve bir anda tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19
Pandemisi’nden oldukça etkilenmiştir. Bu etkiyi minimum seviyede tutabilmek ve
kontrol altına alabilmek için iki işletme sosyal medya platformlarından Facebook,
Twitter ve Instagram üzerinden etkili bir pazarlama iletişimi kurmaya çalışarak
müşterileri ile iletişim halinde kalmaya çalışmışlardır.
Küresel iki hava yolu işletmesinin pandemi sürecinde etkili bir şekilde sosyal
medya platformlarını kullandıkları gözlemlenmiş ve bu platformlarda yapılan
paylaşımlar doğrultusunda müşterileri ile etkileşim halinde yönettikleri kanısına
varılmıştır. Araştırma içerik analizi yöntemiyle, 11 Mart 2020 ile 31 Ağustos 2020
tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir.
Elde edilen sonuçlara göre her iki işletmenin de sosyal medyada paylaştığı
içerikler; haber, duyuru, destinasyon, kampanya, sponsorluk ve kutlama şeklinde
kategorize edilmiştir. Haber ve duyuru kategorilerinin hem Facebook, hem Twitter
hem de Instagram sosyal medya platformlarında en çok paylaşımın kategoriler olarak
ön plana çıkmıştır. Genel olarak, her iki hava yolu işletmesinin de Facebook, Twitter
ve Instagram sosyal medya platformlarını, pazarlama iletişimi açısından halkla
ilişkiler ve satış geliştirme amaçlı olarak kullandıkları tespit edilmiştir. Özellikle
Covid-19 sürecinde, iki hava yolu işletmesinin de ağırlıklı olarak halkla ilişkiler
faaliyetlerine ilişkin paylaşımlarda bulunmuşlardır. | en_US |
dc.description.abstract | In globalized world, effective communication and marketing process has been
changed into different platforms unlike as it was before with the effects of
digitalization. Thus, one of the most important platforms that marketing has moved is
social media. Besides the fact that social media is meant to be the face of the
firms,social media shows how strong marketing communication can be made via the
interaction with consumers or customers.
Turkish Airlines and Emirates Airlines the most leading companies of civil
aviation which is the safest and easiest way of transportation all over the world, has
been affected by Covid-19 pandemic that has emerged on December 2019 and affected
all the World deeply. In order to minimize and control negative effects of pandemic,
these two companies have aimed to contact with the customers by using social media
such as Facebook, Twitter and Instagram.
It has been observed that two global airlines use social media platforms
effectively during the pandemic period and it has been concluded that they manage in
interaction with their customers in line with the posts made on these platforms. The
research was conducted with the content analysis method between March 11, 2020 and
August 31, 2020.
According to the results, the content shared by both businesses on social media;
They are categorized as news, announcements, destinations, campaigns, sponsorships
and celebrations. Of the news and announcement categories, both Facebook, Twitter
and Instagram have come to the forefront as the most sharing categories. In general, it
has been determined that both airline companies use Facebook, Twitter and Instagram
social media platforms for public relations and sales promotion purposes in terms of
marketing communication. Especially during the Covid-19 period, they shared mainly
public relations activities of both airline companies. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Pandemi | en_US |
dc.subject | Pazarlama iletişimi | en_US |
dc.subject | Sosyal medya | en_US |
dc.subject | Pandemic | en_US |
dc.subject | Marketing communications | en_US |
dc.subject | Social media | en_US |
dc.title | Pazarlama iletişimi açısından Covid-19 pandemisi sürecinde sosyal medyada içerik analizi: hava yolu işletmelerinden örnekler | en_US |
dc.title.alternative | Social media content analysis during the covid-19 pandemic in terms of marketing communications:examples from airline companies | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |