Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEker, Esma
dc.date.accessioned2021-12-14T14:10:11Z
dc.date.available2021-12-14T14:10:11Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3128
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ RECEP EMRE TAN Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu:Psikoloji = Psychology Dizin:Yalnızlık = Lonelinessen_US
dc.description.abstractAraştırmada İstanbul ilinde üniversite yaşamına devam eden önlisans, lisans, lisans üstü ve doktora programı öğrencilerinin kaygı ve kaçınma davranışlarının, sosyal beceri algılarının, benlik saygılarının ve yalnızlık düzeylerinin birbiri arasındaki ilişkinin yönü ve şiddeti hakkında bilgi edinilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ilindeki devlet ve veya vakıf üniversitelerinde eğitim-öğretim hayatına önlisans, lisans, lisansüstü veya doktora seviyesinde devam eden öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem sayısı en az 386 olacak şekilde belirlenmiş ve 390 öğrenciye ulaşılmıştır. Araştırmada örneklem hacmine ulaşılabilmesi için kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan anket formu kullanılmıştır. Anket formu online anket platformu olan "google form" sitesinden hazırlanıp, katılımcılarına linki ulaştırılmış ve anket formunun doldurulması sağlanmıştır. Anket formu beş bölümden oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin analiz edilmesinde SPSS 20 programı kullanılmıştır. Üniversitede öğrenim gören öğrencilerin tanıtıcı özellikleri frekans ve yüzde ile gösterilmiştir. Araştırmada kullanılan ölçeklerden alınan puanların normal dağılım gösterme durumlarının araştırılmasında basıklık ve çarpıklık değerlerine bakılmıştır. Araştırmada öğrencilerin ölçeklerden aldıkları puanların tanıtıcı özelliklere göre farklılık gösterme durumlarının araştırılmasında parametrik testlerden bağımsız örneklemler için t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmada yer alan kavramların birbiri arasındaki ilişkinin incelenmesinde Pearson Korelasyon katsayısı kullanılmıştır. Sonuç olarak araştırmada öğrencilerin kaygı düzeyleri ile sosyal beceri algıları arasında pozitif yönde ve zayıf düzeyde ilişki tespit edilmişken, kaygı düzeyi ile benlik saygısı (puan fazlası benlik saygısının daha az olduğunu gösterir) ile pozitif yönlü ve orta düzeyde ilişki bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin kaygı düzeyi ile yalnızlık düzeyleri arasında pozitif yönlü ve orta düzeyde ilişki tespit edilmiştir. Öğrencilerin kaçınma davranışları ile sosyal beceri algıları arasında pozitif yönlü ve zayıf düzeyde, yalnızlık düzeyi ile orta düzeyde ve pozitif yönde ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin kaçınma davranışları sergileyenlerin benlik saygılarının düşük olma eğiliminde olduğu görülmüştür. Öğrencilerin yalnızlık düzeyleri ile benlik saygısı ii düzeyleri arasında ters orantı olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractOngoing research in Istanbul university life associate, undergraduate, graduate and doctoral students in the program of anxiety and avoidance behaviour, perceptions of social skills, self-esteem and loneliness levels aimed at gaining information about the direction and intensity of the relationship between each. Relational screening model was used in the research. The universe of research consists of students who continue their education at the level of associate, undergraduate, graduate or doctoral level in state and or foundation universities in Istanbul. The sample number of the study was determined to be at least 386 and reached 390 students. In order to reach the sample volume, the easy sampling method was used in the research. The survey form prepared by the researcher was used as a data collection tool in the research. The survey form was prepared from the "google form" site, which is an online survey platform, and its participants were provided with a link and the survey form was completed. The survey form consists of five parts. The SPSS 20 program was used to analyze the data obtained in the study. Introductory characteristics of students studying at the University are shown by frequency and percentage. In the study of the normal distribution States of the scores taken from the scales used in the study, kurtosis and skewness values were looked at. In the study, t-test and one-way variance analysis were used for samples independent of parametric tests to investigate the cases in which the scores obtained from the scales differ according to the introductory characteristics of the students. Pearson correlation coefficient was used to examine the relationship between the concepts involved in the study. As a result, the study found a positive and weak relationship between students ' anxiety levels and their perception of social skills, while a positive and moderate relationship between anxiety levels and self-esteem (an excess score indicates a lower number of self-esteem) was found. In addition, a positive and moderate relationship was found between the level of anxiety and the level of loneliness of students. A positive and poor relationship between students ' avoidance behaviors and their perception of social skills was found, as well as a moderate and positive relationship with the level of loneliness. It was also found that students who exhibited avoidance behaviors tended to have low self-esteem. Students were found to be inversely proportional between their loneliness levels and their self-esteem levelsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectYalnızlıken_US
dc.subjectSosyal kaygıen_US
dc.subjectSosyal becerien_US
dc.subjectLonelinessen_US
dc.subjectSocial anxietyen_US
dc.subjectSocial skillsen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin yalnızlığın sosyal kaygı, sosyal beceri ve öz saygı (benlik saygısı) açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe investigation of university students on social anxiety, social skills and self-respect (self-respect)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess