Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAksoy, Rıdvan
dc.date.accessioned2021-12-13T13:39:21Z
dc.date.available2021-12-13T13:39:21Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3120
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET BEYAZ Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı / Hareket ve Antrenman Bilim Dalı Konu:Spor = Sportsen_US
dc.description.abstractBu çalışmada, futbolcular ile taekwondocuların kullandıkları, zihinsel antrenman beceri düzeylerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu araştırmada, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu 119 erkek 201 kadın olamak üzere toplam 320 sporcu oluşturmaktadır. Araştırmada, Behnke vd., (2017) tarafından geliştirilen, Yarayan ve İlhan (2018) tarafından geçerlilik ve güvenilirlik çalışması yaparak Türkçe’ye uyarlanan Sporda Zihinsel Antrenman Envanteri ‘SZAE’ (The Sport Mental Training Questionnaire ‘SMTQ’) kullanılmıştır. Ayrıca, veri toplama aracı olarak katılımcıların demografik bilgilerini içeren kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmada, verilerin analizinde SPSS 25 paket programı kullanılmıştır. Analizlerde T-testi, tek yönlü varyans analizi ve korelasyon analizlerinden faydalanılmıştır. Ayrıca, analizlerin ilk bölümünde değişkenlerin arasındaki ilişkinin anlamlı olup olmadığını belirlemek için Pearson Korelâsyon Katsayısı tekniğinden faydalanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda, sporcuların branşları olan taekwondo ve futbol gruplarının zihinsel performans ve kişiler arası beceriler değişkenleri için anlamlı olarak farklılaştığı (p<0,05) görülmektedir. Ancak zihinsel temel beceriler, zihinsel performans ve zihinsel canlandırma değişkenleri için taekwondocu ve futbolcular arasında anlamlı bir fark tespit edilememiştir (p>0,05). Araştırmadan elde edilen bulguya göre; yaş değişkeni ile zihinsel becerileri düzeyi arasında (p<0,05) pozitif yönlü anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Bu durumda yaş arttıkça zihinsel becerilerin de artacağı söylenebilir. Araştırmada elde edilen bir diğer bulguya göre, spordaki tecrübe değişkenlerinin araştırma değişkenleriyle olan ilişkileri anlamlı (p<0,05) ve pozitiftir. Araştırmadan elde edilen bir diğer bulguya göre; cinsiyet gruplarının zihinsel antrenman envanteri ölçeğinin alt boyutları olan zihinsel temel beceriler, zihinsel performans kişilerarası beceriler, kendinle konuşma ve zihinsel canlandırma değişkenleri bağlamında farklılaşmadığı (p>0,05) görülmektedir. Araştırmadan elde edilen bir diğer bulgu ise Zihinsel Antrenman Envanteri Ölçeğinin Alt Boyutlarına ait ortalamalarına bakıldığında bütün değişkenlerde en yüksek puanı büyüklerin, sonrasında yıldızların ve son olarak gençlerin aldığı görülmektedir. Araştırmada, sporcuların oynadıkları mevkilere göre, zihinsel temel beceriler değişkeninde sol açık oynayanların, kişiler arası becerilerde sağ ii bek ve kalecilerin, kendinle konuşmada ise sadece kalecilerin diğer mevkilerde oynayanlara göre anlamlı olarak farklılaştığı ve ortalama puanlarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulguya göre, milli olma durumunun zihinsel antrenman envanteri ölçeğinin alt boyutları olan zihinsel temel beceriler, zihinsel performans, kişiler arası beceriler, kendinle konuşma ve zihinsel canlandırma değişkenleri bağlamında farklılaştığı (p<0,05) görülmektedir. Sonuç olarak; Sporcuların branşları olan taekwondo ve futbol gruplarının zihinsel performans ve kişiler arası beceriler değişkenleri için anlamlı olarak farklılaştığı (p<0,05) görülmektedir. Ancak zihinsel temel beceriler, zihinsel performans ve zihinsel canlandırma değişkenleri için taekwondocu ve futbolcular arasında anlamlı bir fark olmadığı tespit edilmiştir (p>0,05)en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to compare the mental training skill levels used by football players and taekwondo players. In this study, the relational scanning model was used. The study group consists of 320 athletes, 119 men and 201 women. The Sport Mental Training Questionnaire "SMTQ" was used in the study, which was developed by Behnke et al. (2017) and adapted into Turkish by Yarayan and İlhan (2018) by conducting a validity and reliability study. In addition, a Personal Information Form containing demographic information of the participants was used as a data collection tool. SPSS 25 package program was used in the analysis of the data. T-test, one-way analysis of variance and correlation analysis were used in the analyzes. In addition, in the first part of the analysis, Pearson Correlation Coefficient technique was used to determine whether the relationship between variables was significant. As a result of the analysis, it is seen that the taekwondo and football groups, which are the branches of the athletes, differ significantly (p <0.05) for the variables of mental performance and interpersonal skills. However, no significant difference was found between taekwondo players and football players for the variables of mental basic skills, mental performance and mental stimulation (p> 0.05). According to the findings obtained from the research; A positive and significant relationship was found between the age variable and mental skills level (p <0.05). In this case, it can be said that mental skills will increase as age increases. According to another finding obtained in the study, the relationships of experience variables in sports with research variables are significant (p <0.05) and positive. According to another finding obtained from the research; lower level of mental training inventory scale of gender groups It is observed that there is no difference (p> 0.05) in the context of mental basic skills, mental performance, interpersonal skills, self-talk and mental stimulation variables. Another finding obtained from the study is that when we look at the averages of the SubDimensions of the Mental Training Inventory Scale, it is seen that the highest scores in all variables, followed by the youth and finally the stars. In the study, according to the positions the athletes played, it was observed that those who played left in the mental basic skills variable, right-back and goalkeepers in interpersonal skills, and only goalkeepers in talking to yourself differed significantly from those who played in other positions and had higher average scores. According to the findings obtaine from the research, it is seen that the state of being national differs (p <0.05) in the context of the sub-dimensions of the iv mental training inventory scale, namely basic mental skills, mental performance, interpersonal skills, talking to yourself and mental stimulation. As a result; It is seen that the taekwondo and football groups, which are the branches of athletes, differ significantly (p <0.05) for the variables of mental performance and interpersonal skills. However, it was found that there was no significant difference between taekwondo players and footballers for the variables of basic mental skills, mental performance and mental stimulation (p> 0.05).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectZihinsel antrenmanen_US
dc.subjectFutbolen_US
dc.subjectTaekwondoen_US
dc.subjectMental trainingen_US
dc.subjectFootballen_US
dc.subjectTaekwondoen_US
dc.titleFutbolcular ile taekwondocuların zihinsel antrenman beceri düzeylerinin karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparison of mental training skill levels of footballers and taekwondo playersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess