Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKoyuncuoğlu, Süheyla Gülgün
dc.date.accessioned2021-12-13T13:35:20Z
dc.date.available2021-12-13T13:35:20Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3119
dc.descriptionDanışman: PROF. DR. İZZET GÜMÜŞ Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı Konu:İşletme = Business Administrationen_US
dc.description.abstractTeknolojinin gelişmesi ve globalleşme ile siyasal partilerin stratejilerinde büyük değişim yaşanmaktadır. Bir strateji unsuru olan siyasal pazarlama, araç olarak sosyal medyayı etkin bir biçimde kullanmaya başlamıştır. Kitleler üzerinde sosyal medyanın etkisi ve kullanım düzeyi arttıkça siyasal pazarlamanın değeri ve siyasi parti seçim sonuçlarına etkisi de artmaktadır. Bu çalışma; siyasal pazarlama ile sosyal medya arasındaki ilişkilerin güncel durumunu araştırarak, sosyal medya kullanımının siyasi partilerin stratejilerinde önemli etkiler oluşturduğunu saptamak amacıyla yapılmıştır. Yöntem olarak anket uygulaması tercih edilmiştir. Bulgular istatiksel olarak SPSS analizleri ile değerlendirilip sonuçlandırılmak suretiyle, öneriler ile birlikte, ayrıntılı şekilde yorumlanmıştır. Yapılan bu çalışmada; Siyasal Pazarlama Unsuru Olan Sosyal Medyanın Seçmen Davranışları Ve Seçmen Sadakati Üzerinde Etkisi araştırılmıştır. Sosyal medya araçları içerisinde, Facebook, Twitter, Instagram, kullanan bireyler araştırmaya dahil edilmişlerdir. Bu amaçla Ankara ilinde ikamet eden, yaşları 18 ve üstü olan 275 kadın, 232 erkek olmak üzere toplamda 507 katılımcıya hazırlanan ölçekler uygulanmıştır. Uygulanan ölçekler bu araştırma için geliştirilen "Siyasi Pazarlama Tutum Ölçeği", "Seçmen Bağlılığı Ölçeği", Seçmen Tatmini Ölçeği", "Seçmen Sadakati Ölçeği", "Seçmen Davranışlarını Ölçme'' ölçeğinden oluşmaktadır. Bu ölçeklerin kullanılması sonucunda elde edilen veriler istatistik yöntemleri ile analiz edilmiştir. Yapılan analizlerde pozitif bulgulara ulaşılmıştır. Bu bulgular doğrultusunda araştırmaya katılanların yaş ile sosyal medya mecrası kullanımı arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Çalışmadan elde edilen veriler ışığında sosyal medyanın siyasi pazarlama bağlamında seçmen davranışları üzerinde önemli etkisi olduğu saptanmış ve siyasi partiler açısından stratejik değeri ortaya konulmuştur.en_US
dc.description.abstractWith the development of technology and globalization, there is a great change in the strategies of political parties. Political marketing, which is an element of strategy, has started to use social media effectively as a tool. As the influence and use of social media on the masses increase, the value of political marketing and its effect on political party election results also increase. In this study, we investigated the recent relationships between political marketing and social media which has an important effect on the strategies of political parties. For the method of this study, survey applications are applied Statistically, the findings are evaluated with the SPSS analysis and interpreted in detail. In this study; The effect of social media, which is a political marketing element, on voter behavior and voter loyalty was investigated. Individuals using Facebook, Twitter, and Instagram among social media tools were included in the study. For this purpose, the scales were applied to a total of 507 participants; 275 females and 232 males, aged 18 and over, residing in Ankara. The scales applied in this research consist of the; "Political Marketing Attitude Scale", "Voter Link Scale", ''Voter Satisfaction Scale", "Voter Loyalty Scale", "Voter Behavior Scale" which are developed by the study group. The data obtained by using these scales were analyzed by methods. Positive findings were obtained in the analyzes performed. In line with these findings, a significant relationship was found between the age of the participants and the use of social media channels. In the light of the data obtained from the study, it was determined that social media has a significant effect on voter behavior in the context of political marketing and its strategic value for political parties has been revealed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSiyasal pazarlamaen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectSeçmen davranışlarıen_US
dc.subjectPolitical marketingen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectVoter behaviorsen_US
dc.titleSiyasal pazarlama unsuru olarak sosyal medyanın seçmen davranışlarına ve seçmen sadakatine etkisi:Ankara ili özelinde bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe effect of social media on the behaviour and loyalty of the voters as a factor for political marketing issue : A Research in the province of Ankaraen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess