Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKoser, Meysenaz
dc.date.accessioned2021-12-13T11:55:02Z
dc.date.available2021-12-13T11:55:02Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3105
dc.descriptionDanışman: PROF. DR. AYTEN ERDOĞAN Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu:Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractBu çalışmada çocukluk çağı travması ölçek puanları yüksek olan üniversite öğrencileri ile ölçek puanları düşük olan üniversite öğrencilerinin psikosomatik semptom sıklığı ve duygu düzenleme güçlüğü açısından karşılaştırılmalı olarak incelenmesi amaçlanmaktadır. Yöntem: Örneklem grubunu İstanbul il merkezinde okuyan 300 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmaya çocukluk çağı travma ölçek puanları düşük olan 104 kadın ve 79 erkek; çocukluk çağı travma ölçek puanları yüksek olan 63 kadın ve 54 erkek olmak üzere toplam 300 katılımcı dahil edilmiştir. Yapılan bu araştırmada veri toplama aracı olarak Demografik Bilgi Formu’nun yanı sıra katılımcılara Çocukluk Çağı Ruhsal Travmaları Ölçeği, Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği-Psikosomatik Semptomlar Alt Ölçeği ve Duygu Düzenleme Güçlüğü Ölçeği uygulanmıştır. Bulgular: Çocukluk çağı travma ölçek puanları yüksek bireylerin psikosomatik semptomlarının daha fazla olduğu görülmektedir. Duygu düzenleme güçlüğünün çocukluk çağı travma ölçek puanları yüksek bireylerde, çocukluk çağı travma ölçek puanları düşük bireylere göre daha yüksek düzey de olduğu görülmektedir. Çocukluk çağı travma ölçek puanları yüksek bireylerde, travmanın erkekler bireylerde kadınlara göre daha yüksek olduğu gözlemlenmiştir. Çocukluk çağı travma ölçek puanları yüksek bireylerde duygu düzenleme güçlüğünün erkeklerde kadınlara göre daha yüksek olduğu görülmektedir. Çocukluk çağı travma ölçek puanları yüksek bireylerde, psikosomatik semptom sıklığı erkeklerde kadınlara göre daha yüksek olduğu görülmektedir. Çocukluk çağı travma ölçek puanları yüksek bireylerde çocukluk çağı travması ile psikosomatik semptom sıklığı arasında orta düzeyde pozitif yönlü ilişki olduğu saptanmıştır. Çocukluk çağı travmasından alınan puan arttıkça psikosomatik semptom sıklığı da arttığı gözlemlenmektedir. Çocukluk çağı travma ölçek puanları yüksek ve çocukluk çağı travma ölçek puanları düşük olan bireylerde, çocukluk çağı travması ile duygu düzenleme güçlüğü arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Çocukluk çağı travmasından alınan puan arttıkça duygu düzenleme güçlüğünün artmaktadır.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to compare university students with high childhood trauma scale scores and university students with low scale scores in terms of the frequency of psychosomatic symptoms and difficulty in emotion regulation. Method: The sample group consists of 300 university students studying in the city center of Istanbul. 104 women and 79 men with low childhood trauma scale scores; A total of 300 participants, 63 females and 54 males, with high childhood trauma scale scores were included. In this study, in addition to the Demographic Information Form, the Childhood Mental Trauma Scale, Rosenberg Self-Esteem Scale-Psychosomatic Symptoms Sub-Scale and Emotion Regulation Difficulty Scale were applied to the participants as a data collection tool. Findings:It is observed that individuals with high childhood trauma scale scores have more psychosomatic symptoms. It is observed that difficulty in emotion regulation is higher in individuals with high childhood trauma scale scores compared to individuals with low childhood trauma scale scores. It has been observed that individuals with higher childhood trauma scale scores have higher trauma in males than females. Individuals with high childhood trauma scale scores have higher emotional regulation difficulties in males than females. In individuals with high childhood trauma scale scores, it is observed that the frequency of psychosomatic symptoms is higher in men than in women. A moderate positive correlation was found between childhood trauma and the frequency of psychosomatic symptoms in individuals with high childhood trauma scale scores. It is observed that as the score from childhood trauma increases, the frequency of psychosomatic symptoms increases. In individuals with high childhood trauma scale scores and low childhood trauma scale scores, it is observed that there is a significant positive relationship between childhood trauma and emotional regulation difficulties. The higher the score from childhood trauma, the higher the difficulty in emotion regulation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectÇocukluk çağıen_US
dc.subjectTravmaen_US
dc.subjectPsikosomatiken_US
dc.subjectChildhooden_US
dc.subjectTraumaen_US
dc.subjectPsychosomaticen_US
dc.titleÇocukluk çağı travması ölçek puanları yüksek olan üniversite öğrencileri ile ölçek puanları düşük olan üniversite öğrencilerinin psikosomatik semptom sıklığı ve duygu düzenleme güçlüğü açısından karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeStrength of childhood trauma students with high scaling score and university students with low scale score strength in the frequency of psychosomatic symptom and emotionen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess