Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇevik, Bilge
dc.date.accessioned2021-12-08T10:34:52Z
dc.date.available2021-12-08T10:34:52Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3091
dc.descriptionDanışman: DOÇ. DR. CANAN TANIDIR Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu:Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinde bağlanma stilleri ve öfke durumları arasındaki ilişkilerin ortaya konulmasını sağlamaktır. Ayrıca katılımcıların demografik özellikleri ile araştırmanın bağımlı ve bağımsız değişkenleri arasındaki ilişki de incelenecektir. Araştırma ilişkisel tarama yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini 18-25 yaş aralığındaki 200 gönüllü üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcıların bağlanma stillerini belirlemek amacıyla Türkiye'de geçerlik ve güvenirlik çalışması Sümer ve Güngör (1999) tarafından yapılmış olan 'İlişki Ölçekleri Anketi' kullanılırken öfke durumlarının belirlenmesi için ise Türkiye de geçerlik güvenirlik çalışması Balkaya ve Şahin (2003) tarafından yapılan 'Çok Boyutlu Öfke Ölçeği' kullanılmıştır. Araştırmada, betimleyici ve karşılaştırmalı istatistiksel analiz yöntemleri uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre; bağlanma stilleri öfke boyutlarını etkilediği ve bağlanma stilleri ile öfke belirtileri alt boyutu arasında olumlu, düşük düzeyde ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Bağlanma stilleri ile öfkeye yol açan durumlar alt boyutu arasında olumlu, orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Bağlanma stilleri ile öfkeyle ilişkili düşünceler alt boyutu arasında olumlu, düşük düzeyde ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur ve son olarak bağlanma stilleri ile öfkeyle ilgili davranışlar alt boyutu arasında olumlu, düşük düzeyde ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the relationships between attachment styles and anger states in university students. In addition, the relationship between the demographic characteristics of the participants and the dependent and independent variables of the research will be examined. The research was carried out with the relational screening method. The sample of the study consists of 200 volunteer university students between the ages of 18-25. In order to determine the attachment styles of the participants validity and reliability study in Turkey Sumer and Gungor (1999) made by 'Relationship Scale Questionnaire' it is for the determination of using anger in Turkey validity and reliability study of Balkaya and Şahin (2003) conducted by the Multidimensional Anger Scale ' used. Descriptive and comparative statistical analysis methods were used in the study. The prepared questionnaire was subjected to reliability analysis in SPSS 22.0 for computer-based statistics program. Cronbach's Alpha method was used to measure the reliability of the survey data used in the study. According to the research findings, it was found that attachment styles affect anger dimensions and there is a positive, low-level and significant relationship between attachment level and anger symptoms sub-dimension. A positive, moderate and significant relationship was found between attachment and the situations that cause anger sub-dimension. A positive, low-level and significant relationship was found between attachment and anger-related thoughts sub-dimension, and finally, a positive, low-level and significant relationship was found between attachment and anger-related behaviors sub-dimension.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectBağlanmaen_US
dc.subjectBağlanma stillerien_US
dc.subjectÖfkeen_US
dc.subjectAttachmenten_US
dc.subjectAttachment stylesen_US
dc.subjectAngeren_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin bağlanma stilleri ve öfke durumları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of the relationship between attachment styles and anger attitudes of university studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess