Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAlmasoodi, Ali Talib Radhi
dc.date.accessioned2021-12-07T12:58:22Z
dc.date.available2021-12-07T12:58:22Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3073
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK SUCU Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı / Yeni Medya İletişim ve Habercilik Bilim Dalı Konu:Radyo-Televizyon = Radio and Televisionen_US
dc.description.abstractTeknolojideki gelişmeler, her alanda olduğu gibi bilgi ve iletişim alanında da değişim ve dönüşümleri beraberinde getirmiştir. Bilgi çağı olarak adlandırılan bu süreçte, "yeni medya, sosyal ağlar" gibi kavramlar hayatımıza girmiştir. Bu, yeni bir çağın başlangıcı olarak kabul edilmekte ve artık medya "geleneksel medya" ve "yeni medya" olarak ikiye ayrılmaktadır. Geleneksel medyada bulunmayan pek çok işlevi olan yeni medya teknolojileri, özellikle kendini ifade etme, etkileşim ve diğer kullanıcılarla iletişim anlamında pek çok yenilikle geleneksel medyayı geride bırakmayı başarmıştır. Bu tür yeniliklerle birlikte, iletişim teknolojisindeki bu gelişme, yeni medya anlayışında ve haber alışkanlıklarına erişimde değişikliklere neden olmuştur. Bu çalışma, bu değişimi tanımlamak ve geleneksel medya ile yeni medya arasında değişen gazetecilik anlayışını incelemek amacıyla tartışılmıştır. Çalışma, geleneksel medyanın dinamiklerini ve geleneksel haber yayma yöntemlerini dikkate alarak başlamıştır. Daha sonra geleneksel medyadan yeni medyaya geçiş süreci tarihsel dinamikler dikkate alınarak değerlendirilerek basılı gazeteciliğin yeni medya ortamının dönüşümünden nasıl ve ne ölçüde etkilendiği ortaya konulmaya çalışılmıştır. Yeni medyanın haber içeriği üzerindeki etkisi bağlamında, haberlerin alınma şeklindeki değişiklikler dünya ve ülkemiz açısından incelenmektedir. Araştırmanın analiz bölümünde katılımcılar ile anket yapılarak internet kullanımı sunularak, sosyal medya perspektifinden, geleneksel medya ile yeni medyayı kullanım amaçları açısından karşılaştırılarak sonuçlar çıkarılmıştır.en_US
dc.description.abstractAdvances in technology have brought about changes and transformations in the field of information and communication, as in every field. In this process called the information age, concepts such as "new media, social networks" have entered our lives. This is regarded as the beginning of a new era and now the media is divided into "traditional media" and "new media". New media technologies, which have many functions not found in traditional media, have succeeded in leaving the traditional media behind with many innovations, especially in terms of self-expression, interaction and communication with other users. With such innovations, this development in communication technology has caused changes in the understanding of new media and access to news habits. This study has been discussed in order to describe this change and to examine the understanding of journalism changing between traditional and new media. The study began by taking into account the dynamics of traditional media and traditional news dissemination methods. Afterwards, the process of transition from traditional media to new media was evaluated by considering the historical dynamics, and it was tried to be revealed how and to what extent print journalism was affected by the transformation of the new media environment. In the context of the impact of new media on news content, changes in the way news are received are analyzed from the perspective of the world and our country. In the analysis part of the research, by conducting a questionnaire with the participants, presenting the internet usage, and comparing the traditional media with the new media from the social media perspective, results were drawn.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectGeleneksel medyaen_US
dc.subjectHaberen_US
dc.subjectYeni medyaen_US
dc.subjectTraditional mediaen_US
dc.subjectNewsen_US
dc.subjectNew mediaen_US
dc.titleHabere ulaşmada geleneksel medyadan yeni medyaya geçişen_US
dc.title.alternativeTransition from traditional media to new media in reaching newsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess