dc.contributor.author | Salur, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2021-11-30T10:58:25Z | |
dc.date.available | 2021-11-30T10:58:25Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/3043 | |
dc.description | Danışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ NEBİ MUSTAFA GÜMÜŞ
Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Odyoloji Ana Bilim Dalı / Odyoloji Bilim Dalı
Konu:Kulak Burun ve Boğaz = Otorhinolaryngology (Ear-Nose-Throat) | en_US |
dc.description.abstract | Birçok müzik türüne uyum sağlayan, neredeyse her müzik parçasına sesiyle eşlik eden, duyduğumuz her müzik sesinde melodisiyle var olan keman, işitme kaybına neden olacak şekilde, yüksek seviyede müzik sesi üretebilen bir enstrümandır. Keman çalarken müzisyenin sağ kulağına gelen ses şiddeti 80-90 dB iken sol kulağa gelen ses şiddeti seviyesi 85-105 dB aralığındadır. Bu sol kulağın sağ kulağa göre daha yüksek ses şiddetine maruz kaldığını göstermektedir. Chasin (2011). Bu nedenle yüksek şiddette müzik sesi üretebilen kemanın özellikle tutuş şeklinden dolayı, sağ-sol kulak arasında anlamlı bir işitme farkının olup olmadığının tespiti yanında keman sanatçılarında, mesleki başarıda düşüşe yol açabilecek olası işitme kaybı riskinin önlenebilmesi, erken dönem teşhisi ve koruyucu tedbirlerin gerekliliğine dikkat çekmek amacıyla bu çalışma yapılmıştır. Bu çalışmaya uzun yıllar boyunca keman çalan, konservatuar mezunu, profesyonel olarak müzikle ilgilenen dolayısıyla her gün çalışma ve egzersiz yaparak müzik/gürültü sesine maruz kalan, 18-55 yaş arası kadın ve erkek yetişkin keman sanatçısı bireyler ile müzikle ilgisi olmayan ve enstrüman çalmayan 25 kişiden oluşan kontrol grubu dahil edilmiştir. Tüm katılımcılara saf ses odyometri, yüksek frekans odyometri, otoakustik emisyon testi ve timpanogram ölçümleri ile odyolojik değerlendirme yapılmıştır. Çalışmamızda keman sanatçısı grubu ve kontrol gruplarında veriler cinsiyete göre, sağ ve sol tarafa göre ayrı ayrı karşılaştırılmıştır. Sol kulak Yüksek Frekans 9000, 10000, 11200, 12500, 14000 ve 16000Hz ölçümlerinde çalışma ve kontrol gruplarında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. (p<0,05). Sol kulak Yüksek Frekans 9000, 10000, 11200, 12500, 14000 ve 16000Hz ölçümlerinin tamamında çalışma grubunun ortalamasının kontrol grubunun ortalamalarından daha yüksek olduğu gözlenmiştir. Çalışmamızda keman sanatçısı katılımcıların saf ses odyometri eşikleri beklenenden daha iyi sonuçlar verirken, sol kulak kulak 4000 Hz ölçümü için hesaplanan ortalama değerin kontrol grubundan yüksek olduğu izlenmiştir. Sağ-sol kulak karşılaştırmasında yüksek frekans 14000 Hz'de sol kulakta sağa göre daha zayıf eşiklerin kaydedilmesi işitme kaybı risk tespiti için standart odyometri saf ses eşikleri ile birlikte yüksek frekans odyometri eşiklerine de bakılmasının önemli olduğunu düşündürmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | By adapting different kinds of music, the violin, which exists with its voice in almost every piece of music we hear, is an instrument that can produce a high level of musical sound, cause hearing loss when it is played. The volume of the right ear is 80-90 dB, and the volume of the left ear is in the range of 85-105 dB. This indicates that the left ear is exposed to higher sound intensity than the right ear (Chasin, 2011). For this reason, a study was conducted to determine whether there is a significant hearing difference between the right and left ear, especially due to the way the violin can produce a high-intensity musical sound, as well as to draw attention to the need of early diagnosis and protective measures to prevent the risk of possible hearing loss that may lead to a decrease in professional success in violin artists. In our study; people who are playing violin for many years, a graduate of the Conservatory of music, professionally interested in music, who are being exposed to music/noise because of exercising and working out every day and adult male and female individuals between the ages of 18-55 violinist who play music with the instrument and have nothing to do with a control group of 25 subjects was included. All participants were evaluated audiologically by pure sound audiometry, high frequency audiometry, autoacoustic emission and tympanogram measurements. In our study, data in violin artist group and control groups were compared separately according to gender, right and left side. Significant differences were found in the study and control groups in left ear High Frequency 9000, 10000, 11200, 12500, 14000 and 16000Hz measurements. (p<0.05). In all left ear High Frequency 9000, 10000, 11200, 12500, 14000 and 16000Hz measurements, the Working Group's average was higher than the control group's average. In our study, pure sound audiometry thresholds of violin artist participants gave better results than expected and the average value calculated for measuring 4000 Hz in the left ear was higher than in the control group. Recording a weaker threshold in the left ear at high frequency 14000 Hz compared to the right in the right-left ear suggests that it is important to look at the high-frequency audiometry thresholds along with the standard audiometry airway thresholds for hearing loss risk detection. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Keman | en_US |
dc.subject | Odyometri | en_US |
dc.subject | İşitme kaybı | en_US |
dc.subject | Violin | en_US |
dc.subject | Hearing loss | en_US |
dc.subject | Audiometry | en_US |
dc.title | Keman çalan müzisyenlerde sağ ve sol kulak arasında işitme fonksiyonlarının odyolojik testlerle değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Evaluation of the hearing functions between the right and the left ear by audiological tests in violonists | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |