Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılıç, Levent
dc.date.accessioned2018-12-06T15:09:28Z
dc.date.available2018-12-06T15:09:28Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/285
dc.descriptionDanışman: Kubilay Çimenen_US
dc.description.abstractSağlıklı yaşam davranışları, bireylerin kendisinin ve diğer insanların sağlıklarını koruma ve geliştirme amaçlı uygulamaya çalıştığı bilinçli davranışlardır. Dolayısıyla, bireylerin sağlıklı yaşam biçimi davranışlarına dair tutum ve davranışları birçok hastalığın önlenmesinde ya da tedavisinde önemli bir yer tutmaktadır. Beden eğitimi öğretmenleri ise hem rol model olmaları hem de yüzlerce öğrenciyi etkileme güçleri nedeni ile önemli bir grubu oluşturmaktadır. Dolayısıyla, bu çalışmada İstanbul ili Bahçelievler ilçesinde görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının bazı değişkenlere göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Tanımlayıcı araştırma olarak gerçekleştirilen araştırmanın örneklemini; İstanbul ili Bahçelievler ilçesinde bulunan 65 ortaokulda ve lisede görev yapan toplam 98 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada, veri toplama yöntemi olarak iki bölümden oluşan yapılandırılmış bir anket formu kullanılmıştır. Anketin birinci bölümünde; katılımcıların demografik özelliklerine yönelik sorular, ikinci bölümünde ise beden eğitimi öğretmenlerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını değerlendirmeye yönelik 52 maddeden oluşan Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği yer almıştır. Toplanan verilerin analizinde ise istatistiksel analiz yöntemi kullanılmıştır. Bu aşamada kullanılan testler frekans analizi ile Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis H farklılık analizleridir. Çalışma sonucunda katılımcıların %38,8'inin düzenli olarak egzersiz yaptığı ve sağlıklı yaşam biçimi davranışları ile ilgili yaklaşımlarının "bazen" düzeyinde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, katılımcıların %20,4'ü günlük farklı miktarlarda sigara kullandığını belirtmiştir. Yapılan farklılık analizlerinde ise medeni hal, yaş, ağırlık, haftalık çalışma saati, eğitim durumu ve aktif olarak spor yapmanın sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını anlamlı olarak farklılaştırdığı tespit edilmiştir. Çalışmada detaylı sonuçlara ve önerilere yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractHealthy lifestyle behaviors are conscious behaviors that individuals try to implement in order to protect and improve their own and other people's health. Therefore, attitudes and behaviors towards healthy lifestyle behaviors of individuals have an important place in the prevention or treatment of many diseases. Physical education teachers are an important group with their role as both being role models and their ability to influence hundreds of students. Therefore, in this study it is aimed to evaluate the healthy lifestyle behaviors of the physical education teachers working in the province of Bahçelievler in Istanbul. The sample of the research, which was carried out as quantitative research, included a total of 98 physical education teachers working in 65 primary and high schools in the province of Bahçelievler in Istanbul. In the study, a structured questionnaire consisting of two parts was used as data collection method. In the first part of the questionnaire; demographic questions and in the second part, a 52-item Healthy Lifestyle Behavior Scale was used to evaluate the healthy lifestyle behaviors of the physical education teachers. Then, statistical analysis method was used in the analysis of collected data. The tests used in this step were Mann-Whitney U and Kruskal Wallis H difference analysis with frequency analysis. As a result of the study, it was determined that 38.8% of the participants exercise regularly and their approaches to healthy lifestyle behaviors were "sometimes" level. In addition, 20.4% of the participants stated that they smoke in different amounts daily. Moreover, in the analysis of differences, it was determined that marital status, age, weight, weekly working hours, education status and active sporting behavior significantly differentiated healthy lifestyle behaviors. Detailed results and recommendations were given in the study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Social work::Sports researchen_US
dc.titleBeden Eğitimi Öğretmenlerinin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışlarının Bazı Değişkenlere Göre Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of Healthy Lifestyle Behaviors of Physical Education Teachers According to Some Variablesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster