Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSaraçyakupoğlu, Tamer
dc.date.accessioned2021-03-24T20:51:01Z
dc.date.available2021-03-24T20:51:01Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1300-3402
dc.identifier.issn2667-7520
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/2692
dc.description.abstractBu çalışmada, bir gaz türbin motoruna ait kompresör palesinin, Ti6Al4V alaşımından Eklemeli Üretim (EÜ) yöntemiyle üretimi ve boyutsal doğrulama ölçümleri gerçekleştirilmiştir. Havacılık endüstrisinde yaygın kullanılan Direkt Metal Lazer Sinterleme (DMLS) yöntemi seçilmiştir. İmalattan sonra her bir palede 87 adet olmak üzere toplam 174 yüzey ölçümü gerçekleştirilmiştir. Ölçümlerde, katı modele oranla, 1 Nu’lı palede ortalama +0,0944/-0,0809 mm arasında, 2 Nu’lı palede ortalama +0,1093/-0,0978 mm değişim olduğu belirlenmiştir. Her iki paledeki geometrik değişimin birbiri ile tutarlı sonuçlar verdiği gözlemlenmiştir. Sonuç olarak, bir uçar-parçanın uçağa takılmasına yönelik uçuşa elverişlilik çalışmaları konusuna girmeden, bir gaz türbin motoru kompresör palelerinin Ti6Al4V alaşımından EÜ yöntemi ile üretilebileceği ortaya konulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, the production of a compressor blade belonging to a gas turbine engine via Additive Manufacturing (AM) method using Ti6Al4V alloy and dimensional verification measurements were performed. The Direct Metal Laser Sintering (DMLS) method, which is widely used in the aviation industry was chosen. After manufacturing, a total of 174 surface measurements were made, 87 on each blade. In the measurement, it was determined that there is an average deviation of +0.0944/-0.0809 mm in the 1st blade and +0.1093/-0.0978 mm in the 2nd blade compared to the 3D solid model. It was observed that the geometric deviation of the two blades is consistent with each other. As a result, it has been demonstrated, that compressor blades of a gas turbine engine can be produced via AM method using Ti6Al4V without dealing with the airworthiness studies for manufacturing the airborne part.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTMMOB Makina Mühendisleri Odasıen_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.46399/muhendismakina.894954en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectGaz Türbin motoren_US
dc.subjecteklemeli üretimen_US
dc.subjectboyutsal doğrulamaen_US
dc.subjectdirekt metal lazer sinterleme (DMLS)en_US
dc.subjectkompresör palesien_US
dc.subjectGas turbine engineen_US
dc.subjectadditive manufacturingen_US
dc.subjectdimensional verificationen_US
dc.subjectdirect metal laser sintering (DMLS)en_US
dc.subjectcompressor bladeen_US
dc.titleBir Gaz Türbin Motoru Kompresör PalesininTi6Al4V Alaşımından Eklemeli Üretim Yöntemi ile İmalatı ve Boyutsal Doğrulamasıen_US
dc.title.alternativeManufacture and Dimensional Verification of a Gas Turbine Engine Compressor Blade Produced via Additive Manufacturing Method using Ti6Al4Ven_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofMühendis ve Makinaen_US
dc.departmentMühendislik ve Mimarlık Fakültesien_US
dc.identifier.volume62en_US
dc.identifier.issue702en_US
dc.identifier.startpage151en_US
dc.identifier.endpage179en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess