dc.contributor.author | İstanbul Gelişim Üniversitesi Rektörlüğü | |
dc.date.accessioned | 2021-02-22T14:06:18Z | |
dc.date.available | 2021-02-22T14:06:18Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/2646 | |
dc.description.abstract | DUAYENDEN - Pandemi Döneminde Sanat ve Eğitimde İnovasyon Uygulamaları
Günümüzde inovasyon -
Dünyada yaşanan pandemi dönemi hayatımızı birçok yönden değiştirmiş
durumdadır. Yaşam ve çalışma şartları başkalaştı ve zorlaştı. Çalışmasız
toplumun olamayacağı, üretim olmadan tüketim de olamayacağı ortaya
çıktı. Tüm dünya ülkelerinde çeşitli önlemler alındı; belirli bir süre karantina
tedbirleri uygulandı ve daha sonraki etaplarda kontrollü bir şekilde
normalleşmeye doğru adımlar atılmaya başlandı.
Asya’nın ve Amerika’nın da etkilenmiş olduğu pandemi Avrupa ülkelerini de
çok ciddi bir şekilde etkiledi. Belki de hiçbir dünya ülkesi, covid-19 kapsamı
dışında kalamadı. Anormal bir şekilde hayat devam etti, bütün bunlar bizlere
bir savaş dönemini anımsattı. Doğal olarak anaokullarından ilköğretim, lise
ve üniversite eğitimi de bundan nasibini aldı. Sanat alanında da sıkıntılı dönem yaşandı ve maalesef durum farklı derecelerde
tüm dünya ülkelerinde devam etmektedir. Bu arada eğitim ve sanat da şekil değiştirerek, dijitalleşerek başkalaştı ve kendi
tabiatına uygun yöntemler belirleyerek yoluna devam etti ve etmektedir. Hâlen bir takım belirsizlikler yaşanmaktadır,
gelecekteki eğitimin ve sanatın nasıl varlığını sürdüreceği çok da net değildir. Uzmanların çelişkili görüşleri ve öngörüleri
doğrultusunda değişen şartlara göre farklılaşan eğitim ve sanatın da bir şekilde teknolojik imkânlar neticesinde genelde daha
da dijitalleşmesi kaçınılmaz gibi görünmektedir. Sanal ortamlar oluştu, online eğitim süreci yaşandı. Sanal galeriler, müzeler,
sergiler ve etkinlikler ortaya çıktı ve sanatı bu şekliyle de görmeye alıştık. Bu bağlamda inovasyonun çok çok önemli olduğu da
ortaya çıkmış oldu. Dünya değişti ve yeni meslekler önem kazandı, bazı çalışma alanları ise önemsizleşti. Birçok çalışma türleri
sanal ortamlarda ve mesafeden yapılır hâle geldi. Örneğin, gelişmiş dijital teknoloji daha da fazla yaşamımızın tüm alanlarına
girdi. Robotların on yıllardan beri kullanılıyor olması, onların günümüzde geliştirilerek daha da fazla kullanılacağı ortaya çıktı.
Hatta en son takip ettiğim kadarıyla, ev işlerini de eksiksiz yapabilen robotların üretilmiş olduğunu gördüm. Ev işlerinde tüm
düzenin ve ihtiyaçları algılayan ve gerekenleri en iyi şekilde icra eden bir robot gerçekten de insanımıza büyük kolaylıklar
sağlayacaktır. Robotlar tüm üretimler için vazgeçilmez hâle geldiler.
Günümüzde teknolojinin ve bilimin yarattığı yapay zekâ belki de günümüzün ve geleceğin en önemli ve belirleyicisi, olağanüstü
bir üründür. Yapay zekâ aynı zamanda bir süper zekâdır. Birçok işimizi belki de ileride yapay zekâ ile çözeceğiz. İnsanoğlunun
hayatına yapay zekânın da girmesiyle yaşamımızda birçok şey değişecek gibi görünüyor. Ama şunu da belirtmemiz gerekir ki,
yapay zekâyı oluşturan, tasarlayan da insan beynidir, o hâlde farklı alanlarda kullanılabilecek olan yapay zekâ, yine de insanın
programlaması ve ona görev yüklemesi ile mümkün olacaktır. İnsanın ileride çok daha fazla boş zamanı olacaktır ve bu
zamanı belki de sanat, spor ve farklı başka alanlarda kullanması gerekecektir.
Pandemi Döneminde Sanat ve Eğitimde İnovasyon Uygulamaları
Günümüzde inovasyon
Prof. Dr. İsmet ÇAVUŞOĞLU
Güzel Sanatlar Fakültesi Öğretim Üyesi | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/ | * |
dc.subject | İstanbul Gelişim Üniversitesi | en_US |
dc.subject | İstanbul Gelişim Üniversitesi Haftalık Üniversite Bülteni | en_US |
dc.subject | Bültenler | en_US |
dc.title | İstanbul Gelişim Üniversitesi Haftalık Üniversite Bülteni (15-19 Şubat 2021) | en_US |
dc.type | other | en_US |
dc.department | İstanbul Gelişim Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 5 | en_US |
dc.identifier.issue | 19 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Yazar Denetimli Yayın | en_US |