dc.contributor.author | İstanbul Gelişim Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |
dc.date.accessioned | 2021-02-12T14:14:38Z | |
dc.date.available | 2021-02-12T14:14:38Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/2620 | |
dc.description.abstract | Mobilin Durumu (The State of Mobile) 2021 Raporu Yayınlandı!
Markaların ve yayıncıların mobil cihazlarda başarılı deneyimler oluşturmasına
imkân veren mobil veri ve analiz şirketi App Annie, Mobilin Durumu 2021 raporunu
yayınladı. Rapor, mobil cihazların sektörler ve küresel ekonomi genelindeki
genişleyen etkisine ilişkin bilgiler sunuyor. COVID-19'un yaşam tarzlarını
kısıtlamasına rağmen tüketicilerin mobil cihazlarını iletişim kurmak, çalışmak,
öğrenmek, oynamak ve kaçmak için kullanmaları 2020’de mobil cihazların
benimsenmesini hızlandırdı.
Rapora göre mobil cihazlarda harcanan sürenin ve mobile erişimi olan tüm
nesillerde kullanımın arttığı görülüyor. Mobil oyun sektörü, 2021'de tüketici
harcamasında 120 milyar doları aşma yolunda ilerliyor. Sosyal ağ
uygulamalarından özellikle TikTok 2021’de aylık 1,2 milyar kullanıcıya ulaşma
yolunda. Bununla birlikte reklam harcamaları da mobil uygulamalar ile beslenerek
2019'a göre % 26 artarak 240 milyar dolara çıktı. Mobil şirketlere %27 artışla 73
milyar dolar yatırım yapıldı.
Türkiye’de ise mobil uygulamalarda günde geçirilen ortalama süre 2020’de 4 saate
yükseldi. Kullanıcıların Instagram’da geçirdikleri süre ayda ortalama 19,7 saat
oldu. WhatsApp 15 saat ile ikinci sırada yer alırken TikTok, bir yıl içerisinde aylık
ortalama kullanımını 7 saatten 14 saate yükselterek üçüncü sıraya yerleşti.
Facebook 13.1 saat ile dördüncü sıradayken Twitter, 7,8 saatlik kullanım süresiyle
beşinci sırada bulunuyor. EBA, Telegram ve TikTok en çok indirilen iletişim amaçlı
uygulamalar. İndirme sayılarına bakıldığında Türkiye’de lider olan Netflix’i
ardından MX Player ve Twitch geliyor. Türkiye’de aylık aktif kullanıcı sayısı en
yüksek mobil uygulamalar ise sırasıyla WhatsApp, Instagram, Facebook,
Facebook Messenger ve Twitter. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/ | * |
dc.subject | İstanbul Gelişim Üniversitesi | en_US |
dc.subject | İstanbul Gelişim Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.subject | Bültenler | en_US |
dc.title | İstanbul Gelişim Üniversitesi İİSBF SosyoCom : Aylık Etkinlik ve Haber Bülteni (Sayı:1, Ocak 2021) | en_US |
dc.type | other | en_US |
dc.department | İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Yazar Denetimli Yayın | en_US |