Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSaraçyakupoğlu, Tamer
dc.date.accessioned2021-01-07T16:20:37Z
dc.date.available2021-01-07T16:20:37Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1300-3402
dc.identifier.issn2667-7520
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/2556
dc.description.abstractHavacılık kazalarının oluşumu çoğunlukla birden fazla nedenden kaynaklanmaktadır. Diğer bir ifade ile havacılık kazaları birçok etkinin birleşiminin bir sonucu olarak meydana gelmektedir. Bu etkilere, üretim süreçleri, bakım faaliyetleri, beşeri unsurlar, meteorolojik şartlar, sertifikasyon kontrolleri ve pist durumu gibi hususlar örnek olarak verilebilir. Diğer taraftan aynı uçak tipindeki ardışık kazalar, doğal olarak dikkat çekicidir. 29 Ekim 2018’de Endonezya’da ve 10 Mart 2019’da Etiyopya’da meydana gelen B-737 Max ticari yolcu uçağı kazaları bu ardışık kazalara örnektir. Bu çalışmada söz konusu kazalar pilotaj ve mühendislik perspektifinden, sertifikasyon süreçleri açısından ele alınmaktadır.en_US
dc.description.abstractAviation accidents mostly occur due to more than one reason. In other words, aviation accidents occur as a result of a combination of many effects. Examples of these effects include production processes, maintenance activities, human factors, meteorological conditions, certification controls, and runway condition. On the other hand, consecutive crashes of the same aircraft type are naturally conspicuous. The B-737 Max commercial passenger aircraft crashes that occurred in Indonesia on October 29, 2018, and Ethiopia on March 10, 2019, are examples of these consecutive accidents. In this study, these accidents are discussed from the pilotage and engineering perspective, in terms of certification processes.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTMMOB Makina Mühendisleri Odasıen_US
dc.relation.isversionof10.46399/muhendismakina.741842en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectUçak kazalarıen_US
dc.subjectsertifikasyonen_US
dc.subjectB-737 Maxen_US
dc.subjectAircraft accidentsen_US
dc.subjectairworthinessen_US
dc.subjectcertificationen_US
dc.titleHavacılıkta Organizasyonel Kazalar: B-737 Max Uçak Kazalarının Mühendislik Perspektifinden İncelenmesien_US
dc.title.alternativeThe Organizational Accidents in Aviation: An Investigation of B-737 Max Aircraft Accidents from the Engineering Perspectiveen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofMühendis ve Makinaen_US
dc.departmentMühendislik ve Mimarlık Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-5338-726Xen_US
dc.identifier.volume61en_US
dc.identifier.issue701en_US
dc.identifier.startpage241en_US
dc.identifier.endpage261en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess