Çocukluk Çağı Cinsel İstismarına Maruz Kalan Bireylerle Varoluşçu Sosyal Grup Çalışması
Abstract
Çocukluk çağı cinsel istismarı çocuğa yönelik kötü muamele türlerinden biridir ve günümüzde hem ulusal hem uluslararası boyutta görünürlüğü giderek artan önemli bir sorundur. Çocukluk döneminde cinsel istismarın çocuk üzerinde tamamen tamir edilemez ancak azaltılabilir kısa ve uzun dönemli olmak üzere etkileri vardır. Bu etkiler bireyin yetişkinlik dönemini de etkileyerek hayatını yönlendirecek derecede önemli olan olumsuz etkilerdir. Sosyal hizmet teori ve uygulamalarında çocuğun cinsel istismarına ilişkin önemli bir bilimsel arka plan vardır. Çocuğun cinsel istismarının anlaşılması ve çözümü için birden fazla bilim alanı ve hizmet biriminin birlikte çalışması gerekmektedir. Sosyoloji, psikoloji, felsefe, sosyal politika bu bilimlerden bazılarına örnektir. Psikoloji bilimi, cinsel istismarın çocuk üzerindeki psikolojik etkilerini sağaltmak ve yetişkinlik döneminde sağlıklı bir yaşam sürdürmesini sağlamak için çalışan bilim dallarından biridir ve sosyal hizmet bilimsel birikimini ve uygulamalarını da beslemektedir. Sosyal hizmet kurum ve kuruluşlarında müracaatçılarla yapılan bireysel ve grup görüşmelerinde, sosyal hizmet bilgisinin yanı sıra eklektik ve interdisipliner yaklaşım kullanılmaktadır. Çocukluk çağı cinsel istismarının yaşam boyu süren etkilerinin sağaltılmasında psikolog ve psikiyatristlerin çalışmalarının yanı sıra sosyal hizmet kurum bakımı sürecinde çocuklara ve kurum bakımı süreci sonrasında yetişkinlik döneminde bireylere sosyal çalışmacılar tarafından da destek sunulmaktadır. Bu makalede, bu destek hizmetlerinden ve sosyal hizmetin mezzo düzey yöntemlerinden biri olan sosyal grup çalışmasında felsefe temelli olan ancak psikolojide de kullanılan Varoluşçu Terapinin sosyal hizmet alanında kullanımına odaklanılmıştır. Bu bağlamda derlemenin amacı, çocukluk çağı cinsel istismar mağduru bireylerle varoluşçu sosyal grup çalışmasının nasıl gerçekleştirileceğini, işlevselliğini ve etkilerini literatür bilgileri ışığında sunmaktır. Childhood sexual abuse is one of the types of child maltreatment and it is an important problem which has increasing visibility on both national and international dimensions. Childhood sexual abuse has short and long term effects on a child that can not be fully repaired but can be diminished. These effects are negative effects that are important enough to direct the life of the individual by affecting adulthood. In social work theories and practices, there is an accumulation of knowledge and scientific background regarding child sexual abuse. More than one field of science and service units need to work together to understand and resolve child sexual abuse. Sociology, psychology, philosophy, and social policy are examples of some of these sciences. Psychology is one of the branches of science that works to improve the psychological effects of sexual abuse on the child and ensure a healthy life in adulthood, and also nurtures the scientific knowledge and practices of social work. Eclectic and interdisciplinary approach, as well as social service information, is used in individual and group interviews with clients at social service institutions and organizations. In addition to the work of psychologists and psychiatrists in the treatment of lifelong effects of childhood sexual abuse, social services are provided to children in the institutional care process and to individuals in the adulthood period after institution care. This article focuses on the use of Existential Therapy which is philosophy-based but also used in psychology, in social group work which is one of these support services and mezzo-level methods of social work. In this context, the aim of the review is to present how to carry out existential social group work, its functionality and effects for individuals who are victims of sexual abuse, in the light of the literature.
Issue
12Collections
The following license files are associated with this item: