Orta okul öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumları ile akademik başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi
Özet
Sağlıklı bir yaşamın en önemli unsurlarından biri olan beden eğitimi ve spor dersleri, neredeyse bütün eğitim sistemlerinde ve bütün kademelerde yer alan derslerden biridir. Beden eğitimi derslerinde, bu amaçları gerçekleştirmek için diğer derslerden farklı olarak "hareket öğrenme ve hareket yoluyla öğrenme" esas alınmaktadır. Beden eğitimi dersinin çok yönlü beceri ve tutum kazandırma amacı öğrencilerin derse ilişkin olumlu tutum geliştirmelerini gerektirmektedir. Beden eğitimi ve spor, milli eğitimin temel ilkeleri doğrultusunda, kişinin beden, ruh ve fikir gelişimini sağlama amacını taşımaktadır. Bireyin toplum kurallarına uygun olarak yasaması, birbiri ile olan ilişkilerinin geliştirilmesi, yardım sever, insan haklarına saygılı, dürüst davranması, ruhsal ve bedensel olarak sağlıklı olmasıyla mümkündür.Öğrencilerin yetenekleri, öğrenme ve düşünme tarzları, akademik motivasyon düzeyleri ve ilgileri birbirinden farklıdır. Çağdaş eğitim anlayışı, öğretmeni, öğrenmeyi en üst düzeyde gerçekleştirecek öğretim yöntemini seçme ve uygulama sorumluluğu ile karşı karşıya bırakmıştır. Bilindiği üzere öğrencilerin aktif olarak derslere katılımının sağlandığı yöntemlerle öğrencilerin derslerdeki akademik başarıları artmaktadır. Günümüzde öğrencilerin derslere aktif katılımını sağlayarak onların başarılarını artıran yöntemlerden birisi de iş birliğine dayalı öğrenmedir.Orta okul öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumları ile akademik başarı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Yapacağımız araştırma ilişkisel tarama modeli baz alınmıştır. İlişkisel tarama modeli iki veya daha fazla değişkenler arasındaki ilişkinin saptanmasına dayanmaktadır. Örneklem seçimi basit-rastgele örneklem seçimi türüne göre yapılmıştır. Araştırmanın 300 gönüllü katılımcıyla yürütülmüştür. Katılımcılar İstanbul ilindeki ortaokul öğrencilerden seçilecektir. Katılımcıların ailelerine aydınlatılmış onamları yazılı olarak alınmıştır. Ortaokul-Öz Yeterlilik Ölçeği ile Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutum arasında pozitif yönde yüksek düzeyde anlamlı ilişki bulunmuştur. Kişiler Arası Yeterlilik Alt Boyutu ile Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutum arasında pozitif yönde yüksek düzeyde anlamlı ilişki bulunmuştur. Akademik Başarı Alt Boyutu ile Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutum arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı ilişki bulunmuştur. Koruyucu Sağlık Alt Boyutu ile Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutum arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı ilişki bulunmuştur. Örneklem grubunun Ortaokul Öz Yeterlilik, kişiler arası yeterlilik, madde bağımlılığı potansiyeli almış oldukları puanların, cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık elde edilmemiştir. Örneklem grubunun Akademik Başarı ve koruyucu sağlık Alt Boyutundan almış oldukları puanların cinsiyet değişkenine göre kadın grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu elde edilmiştir. Physical education and sports, which is one of the most important elements of a healthy life, is one of the courses in almost all education systems and all levels. In physical education courses, "movement learning and learning through movement" is taken as a basis to achieve the seaims. The aim of the physical education course is to develop a positive attitude about the course. Physical education and sports aim to ensure the development of one's body, soul and idea in line with the basic principles of national education. It is possible for an individual to live in accordance with the rules of society, to develop relations with each other, to love, to respect human rights, to behave honestly, to be mentally and physically healthy. Students' abilities, learning and thinking styles, academic motivation levels and interests are different. Contemporary understanding of education has left the teacher with the responsibility of choosing and applying the teaching method that will carry out learning at the highest level. As it is known,the academic success of , the students increases with the methods that enable the students to participate in the classes actively. Today, cooperative learning is one of the methods that in crease the students' active participation in the lessons. The relationship between middle school students' attitudes towards physical education and sports and academic achievement.Our research is based on relational screening model. The relational screening model is based on determining the relationship between two or more variables. Samples election was made according to simple-random sample selection type. The study was conducted with 300 volunteers. Participants will be selected from middle school students in Istanbul. Informed consent was given to the families of the participants in writing. There was a high positive correlation between Secondary School Self-Efficacy Scale and Attitude towards Physical Education and Sports. A significant positive correlation was found between the interpersonal competence subscale and the attitude towards physical education and sport.There was a positive and moderate relationship between Academic Achievement and Physical Education and Sport Attitude. There was a positive correlation between Preventive Health Sub-dimension and Attitude Towards Physical Education and Sport. There were no significant differences in the scores of the sample group in terms of secondary school self-efficacy, interpersonal competence, substance addiction potential according to gender variable. The scores of the sample group from the Academic Achievement and Preventive Health Sub-Dimension were found to be a significant difference in favor of the female group according to the gender variable.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/2514Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [164]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: