Yaygın spor faaliyetlerine katılım tercihlerinde rol oynayan faktörlerin değerlendirilmesi
Özet
Gelişen ve değişen spor olgusu, birçok çalışma ile çeşitlendirilmesi ve zenginleştirilmesi sonucu çoğu kişinin ilgi odağı olmuştur. Bu doğrultuda bireylerin yaygın spor faaliyetlerine katılmalarını etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Bu faktörlerin yaygın spor faaliyetlerine tercihleri üzerine etki dereceleri de bireyden bireye farklılık göstermektedir. Bu çalışmada, literatür araştırması sonucu yaygın spor faaliyetlerine katılım tercihlerinde rol oynayan faktörlerin etki derecelerinin bazı değişkenlere göre değişimi analiz edilmiştir. Araştırma İstanbul ilinde bulunan bir spor kulübünde devam eden çocuk ve yetişkinlerden oluşmaktadır. 249 kişi araştırmaya dahil edilmiştir. Anket sonucu elde edilmiş sonuçlar yüzde, frekans, ortalama, çoklu gruplarda kullanılmak üzere tek yönlü ANOVA varyans analizi ikili gruplar için t testi uygulanarak sonuçlar tablolar haline getirilmiştir ve yorumlanmıştır. Yapılan çalışmada; katılımcıların cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, mesleği gibi değişkenlere göre yaygın spor faaliyetlerine katılım tercihlerinde rol oynayan faktörler arasında anlamlı farklılıklar olmadığı tespit edilmiştir (p>0,05). Sonuç olarak; Bireylerin yaygın spor faaliyetlerine katılımını etkileyen en önemli faktör kitle iletişim araçları ve medya olduğu saptanmıştır. The ever-developing and changing concept of sports has become a focus of interest for many people as it got varied and enriched by several studies. In this respect, there are various factors affecting individuals' participation to popular sports activities. The extent these factors affect their preferences about popular sports activities changes from one person to another. This study was carried out to examine how the effectiveness of the factors having role in individuals' preferences about participation to popular sports activities changed with regards to certain variables. The population of the study consisted of children and adults attending a sports club in Istanbul province. 249 people were included in the study. The data obtained from the survey were subjected to frequency, percentage, arithmetic mean, t-test for two groups, one-way variance analysis (ANOVA) for multiple groups and the results were shown in tables. The results of the study showed that the factors having role in individuals' preferences about participation to popular sports activities did not change significantly with regards to variables such as gender, age, level of education and occupation (p>0.05). In conclusion, mass communication tools and media were found to be the most significant factors affecting individuals' participation to popular sports activities.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/2510Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [164]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: