İstanbul'daki amatör futbol takımlarında çalışan altyapı antrenörlerinin liderlik davranış tipleri ile özyeterlilikleri arasındaki ilişki (Avrupa Yakası örneği)
Özet
Araştırmanın amacı İstanbul Avrupa yakasındaki amatör futbol kulüplerinde çalışan altyapı antrenörlerinin liderlik davranış tipleri ile özyeterlilikleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. 155 katılımcının dahil edildiği araştırmada Kişisel Bilgi Formu, Spor İçin Liderlik Ölçeği ve Özyeterlilik Ölçeği'nden oluşan veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS 23.00 ile değerlendirilmiş olup; korelasyon, regresyon, t-test ve ANOVA analizleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgular yüzde 95 güven aralığında ve yüzde 5 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları antrenörlerin özyeterlilik düzeyleri ile eğitmen ve öğretici liderlik davranışları arasında pozitif yönlü ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Bununla birlikte yapılan regresyon analizinde de antrenörlerin özyeterlilik algılarının eğitmen ve öğretici liderlik davranışlarını artırdığı tespit edilmiştir. Araştırmanın bir diğer bulgusuna göre antrenörlerin özyeterlilikleri, olumlu geri bildirim davranışı ile pozitif ilişkilidir. Benzer şekilde özyeterliliğin olumlu geri bildirim davranışını artırdığı sonucu regresyon analizi ile ortaya koyulmuştur. Kadın antrenörlerin özyeterlilik, eğitmen ve öğretici davranış, demokratik davranış ve olumlu geri bildirim davranışları erkeklerden yüksektir. 35 yaş ve altı yaş grubunun özyeterlilik, eğitmen ve öğretici davranış, demokratik davranış ve olumlu geri bildirim davranışları diğer yaş gruplarından yüksek; otokratik davranışları ise düşüktür. BESYO mezunu antrenörlerin özyeterlilik, eğitmen ve öğretici davranış, demokratik davranış ve olumlu geri bildirim davranışları BESYO mezunu olmayanlardan yüksek; otokratik davranışları ise düşüktür. UEFA B lisansına sahip antrenörlerin özyeterlilik düzeyleri TFF A, TFF B ve TFF C lisansına sahip antrenörlerden yüksektir. Bununla birlikte TFF A ya da TFF lisansına sahip olan antrenörlerin otokratik liderlik davranışları diğer lisans türüne sahip antrenörlerden yüksektir. 5 yıl ve daha az antrenörlük yapan katılımcıların eğitmen ve öğretici davranış ile demokratik davranışları diğer gruplardan yüksektir. The aim of the study is to investigate the relationship between leadership behavior types and self-efficacy of infrastructure coaches working in amateur football clubs on the European side of Istanbul. The data collection tool consisting of Personal Information Form, Leadership Scale for Sports and Self-Efficacy Scale was used in the study in which 155 participants were included. Research data were evaluated with SPSS 23.00; correlation, regression, t-test and ANOVA analysis were used. The findings were evaluated within the 95 percent confidence interval and 5 percent significance level. The results of the research revealed that there is a positive relationship between trainers' self-efficacy levels and instructor and instructional leadership behaviors. However, in the regression analysis, it has been determined that the self-efficacy perceptions of the trainers increase the educational and instructive leadership behaviors. According to another finding of the research, the self-efficacy of the coaches is positively associated with positive feedback behavior. Similarly, the result that self-efficacy increases positive feedback behavior has been demonstrated by regression analysis. Female coaches have higher self-efficacy, instructor and instructive behavior, democratic behavior and positive feedback behavior. Self-efficacy, instructor and instructive behavior, democratic behavior and positive feedback behaviors of the age group of 35 and under are higher than other age groups; autocratic behavior is low. The self-efficacy, instructor and instructive behavior, democratic behavior and positive feedback behaviors of the BESYO graduate trainers are higher than those who are not BESYO graduates; autocratic behavior is low. Self-efficacy levels of coaches with UEAFA B license are higher than coaches with TFF A, TFF B and TFF C licenses. However, autocratic leadership behaviors of coaches holding TFF A or TFF licenses are higher than coaches with other license types. The instructor and instructive behavior and democratic behaviors of the participants who have been coaching for 5 years or less are higher than the other groups.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/2509Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: