Etkileşimci ve karizmatik liderliğin çalışan memnuniyeti üzerine etkilerinin incelenmesi: Ankara il sınırları içerisindeki beş yıldızlı oteller üzerinde bir araştırma
Abstract
Bu tez çalışmasında, etkileşimci ve karizmatik liderliğin çalışan memnuniyeti üzerine etkileri incelenmiştir. Araştırma Ankara il sınırları içerisinde yer alan beş yıldızlı oteller üzerinden yürütüldü. Ankara il sınırları içerisinde yer alan beş yıldızlı yirmi altı otelde çalışan 624 kişi bu araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Verilerin analizi SPSS 23 programı ile yapılmış ve %95 güven düzeyi ile çalışılmıştır. Çalışmada etkileşimci liderlik algısı, karizmatik liderlik algısı ve çalışan memnuniyeti arasındaki ilişki korelasyon testi ile analiz edilmiştir. Ayrıca değişkenlerin demografik değişkenlere göre farklılık gösterme durumu T testi ve ANOVA testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucu elde edilen verilere göre, Etkileşimli Liderlik Ölçek puanı ile Çalışan Memnuniyeti Ölçek puanı arasında pozitif yönlü zayıf bir ilişki bulunmaktadır. Karizmatik Liderlik Ölçek puanı ile Çalışan Memnuniyeti Ölçek puanı arasında pozitif yönlü zayıf bir ilişki bulunmaktadır. Karizmatik Liderlik Ölçek puanı ile Etkileşimli Liderlik Ölçek puanı arasında pozitif yönlü zayıf bir ilişki bulunmaktadır. Etkileşimli Liderlik ve Karizmatik Liderlik Çalışan Memnuniyetini pozitif yönde etkilemektedir. Karşılaştırma testleri neticesinde ise cinsiyet, yaş, eğitim durumu, medeni durum, hizmet süresi, çalışma pozisyonu ve aynı kurumda çalışma süresine göre istatistiksel olarak önemli farklılıklar saptanmıştır. In this thesis, the effects of interactive and charismatic leadership on employee satisfaction are examined.It was carried out over five star hotels within the provincial borders of Ankara. The sample of this research is 624 people working in twenty six five star hotels in district of Ankara. Data were analyzed with SPSS 23software and 95% confidence level was used. In the study, the relationship between interactive leadership perception, charismatic leadership perception and employee satisfaction was analyzed by correlation test. In addition, the status of the variables differing according to demographic variables were analyzed with the T test and ANOVA test.According to the data obtained from the research, there is a weak positive relationship between Interactive Leadership Scale scores and Employee Satisfaction Scale scores. There is a weak positive relationship between Charismatic Leadership Scale scores and Employee Satisfaction Scale scores. There is a weak positive relationship between Charismatic Leadership Scale scores and Interactive Leadership Scale scores. Interactive Leadership and Charismatic Leadership positively affect Employee Satisfaction. As a result of the comparison tests, statistically significant differences were found according to gender, age, education level, marital status, total service period, working position and service period in the same institution.
Collections
- Doktora Tezleri [60]
The following license files are associated with this item: