dc.contributor.author | Artuç, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-09-01T20:30:30Z | |
dc.date.available | 2020-09-01T20:30:30Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.issn | 2148-4287 | |
dc.identifier.issn | 2148-7189 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/2380 | |
dc.description.abstract | Biyokültürel etik başlığı altında Ricardo Rozzi; çevre etiğine özgün bir bakış getirmektedir. Biyokültürel etik; bilimsel ekolojik bilgiyi ana akım Batı felsefesi dışında kalan felsefe ve dünya görüşleri ile birleştirmeyi amaçlamıştır. Modern bilim ve felsefe tüm dünyayı kapsamakta ve yerel unsurları görmezden gelmektedir. Biyokültürel etik ise bu tutuma karşı yerel değer, bilgi ve felsefenin önemine vurgu yaparak insan ve doğanın özellikle aydınlanma sonrası gelişen felsefe ve bilimden ancak biyokültürel çeşitlilikle korunabileceğini ifade etmektedir. Rozzi; Aldo Leopold ve Luisa Maffi gibi düşünürler yanında And Dağları’ndaki yerli toplumların ekolojik bilgi ve kültürlerinden de etkilenmiştir. Ayrıca F. S. Chapin’in “Yeryüzü Naipliği” yaklaşımının da biyokültürel etiğin önemli bir parçası veya bir öncülü olduğunu söylemek mümkündür. Bu makalede Rozzi’nin Biyokültürel Etik yaklaşımı ele alınmaktadır. Makalenin yazımı sürecinde literatür taraması yoluyla elde edilen veriler kullanılmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | Ricardo Rozzi under the title of biocultural ethics; brings an original perspective to environmental ethics. Biocultural ethics aims to combine scientific ecological knowledge with philosophy and worldviews that are outside the mainstream Western philosophy. Modern science and philosophy cover the whole world and mostly ignores local counterparts. Biocultural ethics, on the other hand, emphasizes the importance of local value, knowledge and philosophy against this attitude, and states that cultural diversity and nature should be protected from philosophy and science developed after enlightenment. In addition to thinkers like Aldo Leopold and Luisa Maffi; Rozzi was also influenced by the ecological knowledge and cultures of indigenous communities in the Andes. Also, it’s possible to claim that the “Earth Stewardship” concept of F. S. Chapin is a major part or an antecedent to Biocultural Ethics. In this article, Rozzi's approach of Biocultural Ethics is discussed. The data obtained through literature review is used during the writing process of the article. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press | en_US |
dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.17336/igusbd.660881 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Çevre Etiği | en_US |
dc.subject | Biyokültürel Etik | en_US |
dc.subject | Ricardo Rozzi | en_US |
dc.subject | Biyokültürel Türdeşleşme | en_US |
dc.subject | Ekoloji | en_US |
dc.subject | Environmental Ethics | en_US |
dc.subject | Ecology | en_US |
dc.subject | Biocultural Ethics | en_US |
dc.subject | Ricardo Rozzi | en_US |
dc.subject | Biocultural Homogenization | en_US |
dc.title | Çevre Etiğinde Özgün Bir Yaklaşım: Ricardo Rozzi ve Biyokültürel Etik | en_US |
dc.title.alternative | A Distinctive Approach to Environmental Ethics: Ricardo Rozzi and Biocultural Ethics | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | İstanbul Gelişim Üniversitesi | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0001-9816-4166 | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 338 | en_US |
dc.identifier.endpage | 347 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |