dc.contributor.author | Uslu, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2018-12-06T11:07:01Z | |
dc.date.available | 2018-12-06T11:07:01Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/234 | |
dc.description | 01.08.2019 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştır.
Danışman: Ali Niyazi İnal | en_US |
dc.description.abstract | Türkiye'de bedensel engelli bireylerin sosyal, fiziksel ve psikolojik gelişimi açısından sporun önemi büyüktür. Temel motor becerilerinin gelişmesinde oldukça etkili olan spor, engelli bireylerin kas gelişimi üzerinde olumlu bir etki yapmaktadır. Ülkemizde bedensel engelliler açık ve kapalı alanlarda gerçekleştirilen spor dallarına katılım sağlayabilmektedir. Engelli bireylerin sporla uğraşmaları fiziksel, sosyal ve zihinsel açıdan bir takım artılar sağlarken; temel motorik becerilerin gelişmesine de yardımcı olmaktadır. Bedensel engellilik doğuştan ya da sonradan oluşan nedenlere bağlı olarak oluşabilen bir problemdir. Engellilik türüne ve düzeyine bağlı olarak bireyler sosyal ve fiziksel imkânlara erişim güçlüğü ya da fiziksel gelişim problemleri yaşayabilirler. Bedensel engelli bireyler açısından "eğitsel oyun" hem fiziksel gelişime yardımcı olmakta hem de motivasyonu arttırıcı bir etkide bulunmaktadır. Bu çalışmanın temel öngörüsünü bedensel engelli bireylerin eğitsel oyunlara katılarak motor becerilerini geliştirdiği savı oluşturmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın birinci bölümünde engellilik ve bedensel engelliliğin ülkemizde ve dünyada kavramsal çerçevesi çizilmeye çalışılmıştır. İkinci bölümde spor ve bedensel engellilik ilişkisinden hareketle motor beceri kavramı ayrıntılı olarak irdelenmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise eğitsel oyunların gelişimi ve birey üzerindeki etkileri ayrıntılı bir biçimde ele alınmıştır. Çalışmanın araştırma bölümünde ise bedensel engelli bireylerin motor becerilerinin gelişimi üzerinde eğitsel oyunların etkisi, oyunlar oynanmadan ve oynandıktan sonra; ölçümlenip değerlendirilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | In Turkey, sport is important for physical disabled people improvements in social, physical and physiological way. The basic motor skills can be improved by the help of sport. The sportive activities has an positive impact in the disabled people's muscle development. In Turkey, the physical impaired people can attend to the sport activities which is done in open and closed places. The sport activities which are done by disabled people has some advantages socially, physically and physiologically that helps for the improvement of motor skills. The physical improvement can be formed by natural born or later reasons. According to disability type, the impaired people can live access problems to social facilities or physical improvement issues. For physical impaired people, "the educational games" have a positive impact for physical development and motivation increase. The fundamental prediction of this study is that the motor skills development of physical impaired people with the educational games. In this context, the first part of this study the disability terms and physical impairment in Turkey and at world are analyzed. In the second part, from the relationship between sport and physical disability, motor skills concept is viewed. In the third part of the study, the educational game development and their effect on people are analyzed in detail. In the research part of the study, the effect of motor skills of the disabled people is searched. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES | en_US |
dc.subject | Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Social work::Disability research | en_US |
dc.subject | Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Social work::Sports research | en_US |
dc.title | 10-20 Yaş Arası Eğitilebilir ve Öğretilebilir Durumdaki Bedensel Engelli Bayan ve Erkek Sporcuların Açık ve Kapalı Alan Etkinliklerinde Yürütülen Spor Eğitiminin Motor Becerileri Üzerine Etkilerinin Değerlendirilmesi | tr |
dc.title.alternative | The Evaluation of the Effects of Sports Education Carried Out in the Indoor and Outdoor Sports Activities of Physically Handicapped Educable and Teachable Sportsmen and Sportswomen Between Ages 10-20 on the Motor Skills | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |