Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6

    • COVID-19’da Sona Doğru: Kentsel Mekânda Değişim Sorunu 

      Güneş, Bülent (İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2021)
      Giriş ve Çalışmanın Amacı: COVID-19 pandemisinde kentsel mekânda yaşanan değişimlerin, mimarlık ve planlama alanındaki disiplinlerle ilişkisi literatürde farklı şekillerde değerlendirilmektedir. Bu çalışmanın amacı, günümüzde ...
    • Kentsel Kamusal Mekânın Üretiminde Değişkenlerin Gelişimi 

      Güneş, Bülent (İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2024)
      Giriş ve Çalışmanın Amacı: Modernist hareketin kentsel kamusal mekânlarda, II. Dünya savaşı ve 70’li yılların sonrasında 21.yy’a da taşan post modern düzenin popüler kültür ile beslenen meta üretimine dönüşümü, günümüzde ...
    • Modernizm Eleştirilerinin "Yok-Yer" Bağlamında Sinema Mekânı Kurgusunda Analizi 

      Kanlı, İmam Bâkır; Bilgiç, Melis (İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelişim University Press, 2016-04-08)
      Tarih boyunca birbirleri ile sıkı bir etkileşim içinde olan mimarlık ve sinema, diğer tüm sanat türlerinde olduğu gibi toplumu ilgilendiren olaylarla birlikte şekillenmiştir. Son zamanlarda bu alanda yapılan araştırmaların ...
    • Nesnesiz Sanatın Mekânda Sergilenmesi 

      Pelvanlar, Efe Mustafa (İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2024)
      Giriş ve Çalışmanın Amacı: Nesnesiz sanat, yapıtın içeriğini oluşturan kavramın ön planda bulunduğu sanat üretim düşüncesidir. Nesne varlığının bulunmadığı sanat yapıtı, fiziksel varlığını ortadan kaldırarak düşünce ...
    • Sosyo Mekânsal Bir Alan Olarak Meydanlar 

      Yalçın, Hacer; Metin, Osman (İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2024)
      Meydanlar, insanların yerleşik hayata geçmesiyle birlikte en yaygın olarak kullandığı mekânlardır. Ortak kullanım alanı olan bu mekânlar, çeşitli etkinliklerin gerçekleştiği, kentin tüm özelliklerini yansıtan alanlardır. ...
    • World of Warcraft Oyununda Mekân Deneyimi 

      Köseoğlu, Emine; Doğan, Lütfü (İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2023)
      Amaç: Çevrimiçi platformlarda toplantılar, eğitimler ve eğlence etkinlikleri giderek yaygınlaşmaktadır. Yaşamın dijital ortama taşınmasıyla sanal dünyalar/mekânlar oluşmaktadır ve insanlar bu dünyaları, oluşturdukları ...