Konu "Mekân" için Süreli Yayınlar listeleme
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
-
COVID-19’da Sona Doğru: Kentsel Mekânda Değişim Sorunu
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2021)Giriş ve Çalışmanın Amacı: COVID-19 pandemisinde kentsel mekânda yaşanan değişimlerin, mimarlık ve planlama alanındaki disiplinlerle ilişkisi literatürde farklı şekillerde değerlendirilmektedir. Bu çalışmanın amacı, günümüzde ... -
Kentsel Kamusal Mekânın Üretiminde Değişkenlerin Gelişimi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2024)Giriş ve Çalışmanın Amacı: Modernist hareketin kentsel kamusal mekânlarda, II. Dünya savaşı ve 70’li yılların sonrasında 21.yy’a da taşan post modern düzenin popüler kültür ile beslenen meta üretimine dönüşümü, günümüzde ... -
Modernizm Eleştirilerinin "Yok-Yer" Bağlamında Sinema Mekânı Kurgusunda Analizi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelişim University Press, 2016-04-08)Tarih boyunca birbirleri ile sıkı bir etkileşim içinde olan mimarlık ve sinema, diğer tüm sanat türlerinde olduğu gibi toplumu ilgilendiren olaylarla birlikte şekillenmiştir. Son zamanlarda bu alanda yapılan araştırmaların ... -
Nesnesiz Sanatın Mekânda Sergilenmesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2024)Giriş ve Çalışmanın Amacı: Nesnesiz sanat, yapıtın içeriğini oluşturan kavramın ön planda bulunduğu sanat üretim düşüncesidir. Nesne varlığının bulunmadığı sanat yapıtı, fiziksel varlığını ortadan kaldırarak düşünce ... -
Sosyo Mekânsal Bir Alan Olarak Meydanlar
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2024)Meydanlar, insanların yerleşik hayata geçmesiyle birlikte en yaygın olarak kullandığı mekânlardır. Ortak kullanım alanı olan bu mekânlar, çeşitli etkinliklerin gerçekleştiği, kentin tüm özelliklerini yansıtan alanlardır. ... -
World of Warcraft Oyununda Mekân Deneyimi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2023)Amaç: Çevrimiçi platformlarda toplantılar, eğitimler ve eğlence etkinlikleri giderek yaygınlaşmaktadır. Yaşamın dijital ortama taşınmasıyla sanal dünyalar/mekânlar oluşmaktadır ve insanlar bu dünyaları, oluşturdukları ...