Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzenç, Özkan
dc.date.accessioned2020-07-04T17:56:09Z
dc.date.available2020-07-04T17:56:09Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-07-11
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/2296
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ EREN EFE Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Radyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı / Yeni Medya İletişim ve Habercilik Bilim Dalı Konu: Sağlık Kurumları Yönetimi = Health Care Managementen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türk televizyon kanallarında yayınlanan sağlık programlarının içerik analizi ile analizinin yapılmasıdır. Sağlık, sadece rahatsızlığın ya da hastalığın olmaması değil bireyin bedenen, sosyal bakımdan ya da zihnen bir iyilik halinde olması şeklinde tanımlanabilir. İletişim, kaynaktan hedefe amaçlı şekilde yapılan bilgi aktarım süreci olarak tanımlanabilir. Sağlık ile iletişimi birbirine bağlayabilen sağlık iletişimi; sağlığın geliştirilebilmesi amacı ile yapılmış olan uygulamalara, iletişim stratejilerinin ve kurallarının uygulanması şeklinde tanımlanabilir. İnsanların kendi aralarında ya da hastalar ile doktorlar arasında bulunan kitle iletişim araçları ile gerçekleştirilen bütün bilgi alışverişleri sağlık iletişimi kapsamında değerlendirilmektedir. Sağlık, açılmış olan özel sağlık kurumlarına bakıldığında Türkiye'de de büyük bir önem kazanmıştır. Sağlık iletişimi konusu, 2000'li yıllardan sonra dikkat çekmeye başlamıştır. Gün geçtikçe yaygın bir şekilde televizyon ekranlarında yer almaya başlayan sağlık programları, sağlık politikalarının gelmiş olduğu son durumu gözler önüne sermektedir. Popüler ve yaygın bir kitle iletişim aracı olarak bilinen televizyonlarda yayımlanmakta olan sağlık programları, izleyicileri bilgilendirmek amacıyla yayımlanan programlar arasında bulunmaktadır. Modern kent hayatının getirmiş olduğu zorluklar bireyleri, hem ruhen hem de bedenen zorlamaktadır. Bireylerde meydana gelen sağlığı koruma ve sağlıklı hayat için gerekli olan bilgiler gibi pek çok haber, sağlık programları gibi formatlar üzerinden izleyicilere aktarılmaktadır. Dolayısıyla bu çalışmada, bireylerin sağlıkları konusunda bilgi almak amacıyla izledikleri sağlık programlarının içerikleri ve yayın akışları konusunda bilgi aktarılması amaçlanmıştır. Bu kapsamda ulusal ölçekte yayın yapmakta olan 3 TV kanalından; TRT1'de yayımlanan "Doktor Geldi", CNN Türk'te yayımlanan "Sağlık Kontrolü" ve NTV'de yayımlanmakta olan "Yaşasın Hayat" programları içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. İçerik analizi kapsamında söz konusu programların 2 haftalık süreçleri incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Sağlık programlarında genellikle hangi konuların çoğunlukla işlendiği, yayın akışı içinde sağlık alanındaki uzmanların nelerden bahsettiği vb. konular incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyze the health programs published in Turkish TV channels by content analysis. Health can be defined as not only the absence of discomfort or illness, but also the individual being in a physical, social or mental state. Communication can be defined as the process of information transfer from the source to the goal. Health communication that can link health with communication; health practices, communication strategies and rules. All information exchanges carried out between people themselves or through mass media between patients and doctors are considered within the scope of health communication. Health gained When the opened private health institutions in Turkey are of great importance. The issue of health communication started to attract attention after 2000s. Health programs, which are becoming more and more common on television screens, reveal the latest state of health policies. Health programs published on television known as a popular and widespread mass media are among the programs that have been published to inform the audience. The challenges of modern urban life force the individuals both spiritually and physically. Many news items such as health protection and information required for healthy life are conveyed to the audience through formats such as health programs. Therefore, the aim of this study is to provide information about the health programs of the individuals and their publications. Within this scope, 3 TV channels broadcast on a national scale; Içerik Doctor Arrived analiz published in TRT1, 'Health Check as published in CNN Turk and N Long Live Life eld programs published in NTV were analyzed using content analysis. Within the context of content analysis, the 2- week processes of these programs were examined and evaluated. Generally, in health programs, which subjects are mostly processed, what the health experts talk about in the broadcast flow, etc. The subjects were examined.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSağlıken_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectSağlık İletişimien_US
dc.subjectKitle İletişim Araçlarıen_US
dc.subjectToplum Sağlığıen_US
dc.subjectHealthen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectHealth Communicationen_US
dc.subjectMass Mediaen_US
dc.subjectCommunity Healthen_US
dc.titleTürk televizyon kanallarında yayınlanan sağlık programlarının içerik analizi: Örnek Olay Doktor Geldi (TRT 1), Sağlık Kontrolü (CNN Türk), Yaşasın Hayat (NTV)en_US
dc.title.alternativeContent analysis of health programs published on Turkish television channels: Case Study for Doctor (TRT 1), Health Control (CNN Turk), Long Time Life (NTV) health programsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess