dc.contributor.author | Kara, Ömer | |
dc.date.accessioned | 2020-07-04T17:50:55Z | |
dc.date.available | 2020-07-04T17:50:55Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019-09-23 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/2295 | |
dc.description | Danışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ ALİHAN LİMONCUOĞLU
Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı / Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Bilim Dalı
Konu: Siyasal Bilimler = Political Science | en_US |
dc.description.abstract | Türk Sinemasını, Sinematograf 'yanın icadından, Osmanlıya gelişini, orada yaşanan gelişmeleri ve başta nasıl karşı olduğu sonrada serbest bırakıldığı görülmekte. Cumhuriyetin kuruluşundan sonra ise sinemayla ilgili herhangi bir yasağın olmamasının yanında desteklenmekteydi. Türk Sinemasının gelişimi ise; Cumhuriyetin ilk yıllarında tiyatronun etkisinde, 50'lerde kendini oluşturan özgü yolu bulmuştu. Renkli filmler yapılmaya başlaması ile film sayısı artış görülmüş, ülke içinden film yarışmalar yapılmaya başlandı. Türk Sineması, 60'lardan sonra toplumsal konular işlenmeye başladı. 70'lerde kendini tam bulmuşken arabesk ve seks furyasının yanında darbe ile gerileme girdi. 80'lerden sonra Yeşilçam'ın anlatımından sıyrılıp kendi dilini oluşturdu. 90'li yıllara gelindiğinde daha çok birey sorunlarını ve çıkmazlarını konu alan filmler yapılmaya başlandı. 2000'lerden sonra kendini ispatlayan bir Türk Sineması karşımıza çıkmaktadır. Çeşitli konularda film yapan, kendine has üslubu ile uluslararası alanda başarılı performans görülmektedir. Bunun yanında tarihsel süreç içinde kentsel göçlerinin siyasi temsillerinin Türkiye Sinemasında ele alışı görüldü. | en_US |
dc.description.abstract | Turkey Cinema; It is seen from the invention of cinematography that it takes the cinema to reach the Ottomans, developments in the Ottoman Empire and the Ottomans were against the cinema in the first place and then released. After the foundation of the Republic, there is no ban on cinema but on the contrary, cinema production is supported. The cinema, which was under the influence of theater in the early years of the Republic, found its own unique way in the 50s. The number of films increased with the introduction of color films. Film contests started in the country. After the 60s, social issues began to be discussed. In the '70s, he found himself full, but a regression ensued alongside the arabesque and the sex bust. Turkey Cinema slipped from Yeşilçam's realistic narrative after the 80 ıt created his own cinematic language. When 90s cinema in Turkey had been start, more films began to be very individual problems and subject areas impasse. After the 2000s it stands out against a Turkey Cinema prove itself. It has a successful performance in the international arena with its unique style. Besides this historical process of urban of Turkey experimental stages of handling the political representation of migration was seen. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Türk Sineması | en_US |
dc.subject | Sinema | en_US |
dc.subject | Göç | en_US |
dc.subject | Sosyo-Psikoloji | en_US |
dc.subject | Turkish Cinema | en_US |
dc.subject | Cinema | en_US |
dc.subject | Migration | en_US |
dc.subject | Social-Psychology | en_US |
dc.title | Türk sinemasında göçlerin siyasal temsilleri | en_US |
dc.title.alternative | Political representations of migrations in Turkish cinema | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |