Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAtak, Hazan
dc.date.accessioned2020-07-04T17:45:31Z
dc.date.available2020-07-04T17:45:31Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-09-24
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/2294
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ ALİHAN LİMONCUOĞLU Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı / Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Bilim Dalı Konu: Siyasal Bilimler = Political Science Dizin: Milli Eğitim Bakanlığı = Ministry of National Educationen_US
dc.description.abstractTürkiye Cumhuriyeti Devleti, geçmişten günümüze zorluklarla ve halkın yoğun mücadelesiyle haklarını elde etmiş, bağımsızlık mücadelesini sadece savaş meydanlarında değil, siyasette, kamuda, hukukta ve eğitimde vermiş bir milletten oluşmaktadır. Çalışma kapsamında kamu alanında halka hizmet için görev yapan vatandaşların istihdam tipleri, istihdam edilme süreçleri ve istihdamdaki esnek dönüşüm süreci Türk Milli Eğitim Sistemi özelinde ele alınmıştır. Devlet politikalarında kamu sektöründeki istihdam süreçleri ilerleyen yıllarda eğitim faaliyetlerinin artması, eğitim niteliğinin düşmesi, işsizlik oranları gibi sebeplerden etkilenerek şekillenmiştir. Bu etkenler sebebiyle kamu personellerinin istihdam edilme durumlarında esnek bir yapı ve dönüşüm ortaya çıkmıştır. Çalışma kapsamında öğretmenlerin Türk Milli Eğitim sistemi içerisinde kadrolu olma sürecinden sözleşmeli sisteme geçişi siyasi ve hukuki açılardan ele alınmıştır. Mevcut kadrolu öğretmenlerin yanında sözleşmeli istihdam edilen öğretmenlerin yaşadıkları zorluklar ve geçiş süreçlerindeki durumları ortaya çıkmıştır. Yaşanılan istihdam biçimleri sebebiyle çalışma güvenliği, iş koşulları ve bunlara bağlı olarak da yaşam kalitesi olumsuz yönde etkilenen öğretmenler ve istihdam edilemeyerek başka bir açık oluşturan öğretmen adaylarının durumlarının iyileştirilmesi için eleştirel bir bakış açısı taşımaktadır. Buradan yola çıkılarak araştırma sonuçlarında öngörülmektedir ki; bu sözleşmeli istihdam sürecinin kamunun diğer alanlarında da ilerleyen dönemlerde yaygınlaşacağı olanaklıdır.en_US
dc.description.abstractThe Republic of Turkey State, has obtained the rights to the past to the present difficulties and people's intense struggle, the struggle for independence of not only the battlefield, in politics, in public, consists of a nation that gave the law, and education. Within the scope of the study, the employment types of the citizens working in the public sector, the processes of employment and the flexible transformation process in employment are discussed in the context of the Turkish National Education System. In state policies, the employment processes in the public sector were shaped by increasing education activities, decreasing the quality of education and unemployment rates. Due to these factors, there is a flexible structure and transformation in the employment of public personnel. Within the scope of the study, the transition of the teachers from the process of being a permanent staff to the contracted system in the Turkish National Education System has been discussed from a political and legal point of view. In addition to the current permanent teachers, the difficulties experienced by the teachers employed in the contract and the situations in the transition processes have emerged. Due to the forms of employment, work safety has a critical point of view to improve the situation of teachers who are negatively affected by their working conditions and the quality of life, and the situation of prospective prospective teachers. From this, it is envisaged in the research results; it is possible that this contractual employment process will become widespread in other areas of the public in the future.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectKamu İstihdamıen_US
dc.subjectÖğretmen İstihdamıen_US
dc.subjectMEBen_US
dc.subjectİstihdamen_US
dc.subjectPublic Employmenten_US
dc.subjectTeacher Employmenten_US
dc.subjectMoNEen_US
dc.subjectEmploymenten_US
dc.titleTürkiye'de kamu istihdamı ve öğretmenlik mesleğien_US
dc.title.alternativePublic employment in Turkey and teaching professionen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess