Post-truth kavramı üzerinden medya ve siyaset ilişkisinin The Post, Spotlight ve Truth filmleri çerçevesinde incelenmesi
Abstract
Toplum; manipülasyon, sahte haberler, dezenformasyon gibi kavramlarla çevrili olduğu için, gerçeklik kavramı giderek önem kazanmaktadır. Bu kavram, Oxford sözlüğünün 2016 yılında 'Post-Truth' kelimesini yılın kelimesi olarak seçmesiyle hayatımızda yeniden önem kazanmıştır. 'Post-truth' kavramı, gerçekliğin yozlaştırıldığını ve hakikatin anlamını yitirmeye başladığını ifade eder. Oxford sözlüklerinin bu sözcüğü yılın sözcüğü olarak seçmesinin ana nedeni, 2016 yılındaki Amerikan seçimlerinde bu sözcüğün siyasette ne kadar çok kullanıldığıyla ilişkilidir. Siyasette söylenen her söz, hiçbir eleştirel süzgeçten geçirilmeden birer hakikate dönüştürülür ve de siyasette inançlar, kanaatler ve önyargılar aklın önüne geçer. 'Post-truth' kavramı siyasette doğar. Siyasette gerçeğin önemsizleştirilmesi ve bir ilizyon olarak halka yansıtılması durumu vardır. Medya ise kimi zaman bu ilizyona kapılarak gerçeği görmezden gelir, kimi zaman da görev bilinciyle halkı doğru bilgilendirmeyi amaçlar. Çalışmanın özü olan post-truth kavramı, medya ve siyaset arasında çekişmeyi anlatan 'The Post, Spotlight ve Truth' adlı sinema filmleri üzerinden, post-truth kavramını içinde barındıran, güç, manipülasyon, gerçeklik ve iktidar kavramlarının, medyanın ekonomik çıkar, siyaset ve güç ilişkileri bağlamında nasıl yapılandığını örneklemeyi amaçlamaktadır. Society; the concept of reality is becoming increasingly important as it is surrounded by concepts such as manipulation, fake news, and disinformation. Post-truth came into our lives when the Oxford dictionary selected the word as the word of the year in 2016. Post-truth states that reality is degenerated and that the truth begins to lose its meaning. The main reason why Oxford dictionaries choose this word as the word of the year is related to how much this word is used in politics in American elections in 2016. Every word spoken in politics, the truth is converted without any critical filtering and the politics of beliefs, convictions and prejudices prevents the mind. In politics, the reality is trivialized and reflected in the public as an illusion. The media sometimes ignores the reality with this illusion, and sometimes aims to inform the public with the consciousness of duty. In the study, the concept of post-truth is to examine through the cinema films The Post, Spotlight and Truth which discuss the contention between media and politics. The concept of post-truth aims to illustrate how the concepts of power, manipulation, reality and power are structured in the context of the media's economic interests, politics and power relations.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [572]
The following license files are associated with this item: