Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüldü, Betül
dc.date.accessioned2020-06-21T21:19:12Z
dc.date.available2020-06-21T21:19:12Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-02-05
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/2242
dc.descriptionDanışman: PROF. DR. AYTEN ERDOĞAN Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Psikoloji Anabilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu: Psikoloji = Psychology Dizin: Problem çözme = Problem solving ; Problem çözme becerisi = Problem solving ability ; Çocuk davranışları = Child behavior ; Çocuk-okul öncesi =en_US
dc.description.abstractBu çalışmada okul öncesi 5-6 yaş öğrencilerin sosyal davranışları ile problem çözme becerisi arasındaki ilişkinin incelenmesi hedeflenmiştir. Araştırmanın birinci bölümünde yer alan giriş ile problem ortaya konmuş ve araştırmanın amacı, önemi, varsayımı ve sınırlılıkları açıklanmıştır. Ardından literatür taraması ile konulara açıklık getirilmeye çalışılmıştır. Araştırma yönteminin ve veri analizinin açıklandığı bölümden sonra oluşturulan ölçeğe ilişkin bulgular ve yorum kısmı yer almış, son bölümde ise sonuç ve öneriler ele alınmıştır. Araştırmamız, 2019-2020 eğitim-öğretim dönemi İstanbul Beylikdüzü ilçesindeki bir anaokulunda öğrenim görmekte olan 105 çocuk oluşturmaktadır. Çalışma grubundaki öğrencilerin 51'i (%48,6) kızlar; geriye kalan 54'ü (%51,4) erkektir. Araştırmada öğrencilere sosyo-demografik değişkenlerine bağlı kişisel bilgi formu, çocukların sosyal becerilerini ölçmek için Fazlıoğlu ve ark. (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan Okulöncesi ve Anaokulu Davranış Ölçeği, problem çözme becerisi belirlemek üzere Oğuz ve Akyol (2015) tarafından Türkçeye uyarlanan "Problem Çözme Becerisi Ölçeği (PÇBÖ) uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; çocuğun daha önceki yıllarda kreş eğitimi almış olması ile problem çözme becerileri arasında ve çocuğun anne-babasının birlikteliği ile problem çözme becerileri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to examine the relationship between the social behavior of pre-school students 5-6 years of age and problem solving skills. The problem is presented with the introduction in the first part of the research and the purpose, importance, assumption and limitations of the research are explained. Then, the literature scan tried to clarify the subjects. Findings and comments on the scale created after the section explaining the research method and data analysis were included, and results and suggestions were taken in the last section. The study group consists of 105 children studying in the independent state kindergarten in Beylikdüzü district of Istanbul in the 2019-2020 academic year. 51 (48.6%) of the students in the study group were girls; the remaining 54 (51.4%) are male. In the study, students were given a personal information form based on socio-demographic variables, Fazlıoğlu et al. to measure the social skills of children. The preschool and kindergarten behavior scale adapted by (2011) into Turkish, "Problem Solving Skills Scale (PCC) adapted to Turkish by Oğuz and Akyol (2015) was applied to determine problem solving skills. According to the results of the research; the fact that the child has been educated in kindergarten in previous years and that there is a significant correlation between the child's problem-solving skills and the relationship between the child's parents and the child's problem-solving skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectOkul öncesien_US
dc.subjectProblem çözme becerisien_US
dc.subjectSosyal Davranışen_US
dc.subjectSosyal becerien_US
dc.subjectPreschoolen_US
dc.subjectProblem Solving Skillsen_US
dc.subjectSocial Skillsen_US
dc.titleOkul öncesi dönem çocuklarının sosyal davranışları ile problem çözme becerileri ilişkisien_US
dc.title.alternativeRelationship between social behavior and problem solving skills of preschool childrenen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess