Kurumsal itibar ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki: BELKO A.Ş.'de bir çalışma
Özet
Kurumsal itibarın, çalışma hayatında önemli bir yeri olup, işletmeler için önemi giderek daha da artmaktadır. İşletmeler için çok önemli olan iç ve dış paydaşların kurumsal itibar algıları, başarıyı etkileyen önemli faktörlerdendir. Araştırmalar, kurumsal itibar algısının örgütsel bağlılık ve iş hayatı başarısı için önemli olduğunu göstermektedir. Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı, iç paydaş çalışanların kurumsal itibar konusundaki algıları ve örgüte olan bağlılıkları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu çalışmada; kurumsal itibar ve örgütsel bağlılık kavramları genel olarak incelenerek, iç paydaşların örgütsel itibar algıları ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişkiyi belirlemek için analizler yapılmıştır. Bu amaçla BELKO A.Ş. firması 476 çalışanı için bir anket hazırlanmış ve çalışanlara dağıtılan bu anketler çalışan 452 kişiye uygulanmıştır. Anketler SPSS ile değerlendirilerek analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda, iç paydaşların kurumsal itibar algılarının, bağlılıklarının normatifliğini ve sürekliliğini etkilediği ve duygusal bağlılık üzerindeki etkisinin belirlenemediği tespit edilmiştir. Ayrıca, çalışanların demografik özelliklerine göre kurumsal itibar faktörleri ile örgütsel bağlılık arasındaki farklar da ortaya konmuştur. Bu çalışmada elde edilen veri; Kurumsal itibar kavramı, kontrolsüz ve kendi başına bırakılabilecek bir kavram veya örgütsel varlık değildir. Çalışmanın sonucuna göre, kurumsal itibar, organizasyon verimliliği üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir ve nitelikli işgücünün organizasyonda tutulmasında çok önemli bir rol oynamaktadır. Bu bağlamda, kurum içindeki ve dışındaki paydaşlar ile iletişim çalışmaları da önemlidir ve iyi yönetilmezler veya iyi yönlendirilmezlerse, kurumlarda istenen olumlu sonuçları elde etmek mümkün olmayacaktır. Bu bağlamda bu çalışmanın kurumsal itibar literatürüne farklı bir bakış açısı getireceğini, kurumsal itibar kavramının teorik altyapısına, kuruluşlara verdiği önem ve itibar yönetimi konularındaki çalışmalara katkıda bulunacağı düşünülmektedir. Corporate reputation is important in business life and is becoming more and more important for businesses. Corporate reputation perceptions of internal and external stakeholders, which are very important for businesses, are important factors affecting success. Research shows that perception of corporate reputation is important for organizational commitment and business success. In this context, the purpose of this study is to determine the relationship between internal stakeholder employees' perception of corporate reputation and their commitment to the organization. In this study; The concepts of corporate reputation and organizational commitment were examined in general and analyzes were conducted to determine the relationship between internal stakeholders' perception of organizational reputation and organizational commitment. For this purpose, a questionnaire was prepared for 476 employees of Belko and these questionnaires were distributed to 452 employees. The questionnaires were analyzed by SPSS. As a result of the analysis, it was found that the internal reputation perceptions of the internal stakeholders affected the normativeness and continuity of their loyalty and their impact on emotional loyalty could not be determined. In addition, the differences between organizational reputation and organizational credibility factors were determined according to the demographic characteristics of the employees. The data obtained in this study; The concept of corporate reputation is not an uncontrolled concept that can be left on its own or an organizational entity. According to the results of the study, corporate reputation has a positive effect on organizational efficiency and plays a very important role in keeping qualified workforce in the organization. In this context, communication work with stakeholders inside and outside the organization is also important and if they are not well managed or well directed, it will not be possible to achieve the desired positive results in the institutions. In this context, it is thought that this study will bring a different perspective to the corporate reputation literature and will contribute to the theoretical infrastructure of the concept of corporate reputation, the importance it attaches to organizations and the studies on reputation management.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/2214Koleksiyonlar
- Doktora Tezleri [45]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: