Performans yönetimi algısı üzerine örgütsel sosyal sermayenin etkisi: Bir sektörel araştırma
Özet
Araştırmanın temel amacı, gübre üretim sektöründe performans yönetimi algısı üzerine örgütsel sosyal sermayenin etkilerini incelemektir. Ayrıca performans yönetimi ve sosyal sermaye arasındaki ilişkide, aracılık rolünün olup olmadığı ele alınmış olup, değişkenler arasında oluşabilecek ilişkileri tespit etmek suretiyle alanyazına katkı sağlanabileceği düşünülmüştür. Performans yönetimi ölçeği olarak Bakan ve arkadaşları (2012) tarafından geliştirilmiş olan performans yönetim ölçeği kullanılmıştır. Diğer değişken olan sosyal sermaye ölçümünde için ise Chang ile Chuang (2011) ve Chiu vd. (2006) tarafından geliştirilmiş ölçekler kullanılmıştır. Sosyal sermaye ölçeğinin %93,2 oranında; performans yönetimi ölçeğinin ise %93,3 oranında güvenilir olduğu tespit edilmiştir. Korelasyon analizi sonucunda; İlişkisel Boyut ile Bilişsel Boyut arasında yüksek şiddette pozitif yönlü, Yapısal Boyut ile Bilişsel Boyut arasında zayıf şiddette pozitif yönlü, Performans Değerleme Uygulamaları ile Bilişsel Boyut arasında yüksek şiddette pozitif yönlü, Ücretleme Uygulamaları ile Bilişsel Boyut arasında zayıf şiddette pozitif yönlü, Yapısal Boyut ile İlişkisel Boyut arasında yüksek şiddette pozitif yönlü, Performans Değerleme Uygulamaları ile İlişkisel Boyut arasında orta şiddette pozitif yönlü, Ücretleme Uygulamaları ile İlişkisel Boyut arasında zayıf şiddette pozitif yönlü, Ücretleme Uygulamaları ile Yapısal Boyut arasında zayıf şiddette pozitif yönlü, Ücretleme Uygulamaları ile Performans Değerleme Uygulamaları arasında orta şiddette pozitif yönlü bir ilişkinin olduğu tespit edilen korelasyon gerçekleşmiştir. Ayrıca yapılan regresyon analizi sonucunda sosyal sermaye algısının performans yönetimi alt boyutu olan "Ücretleme Uygulamaları"nın %36'sını "Performans Değerleme Uygulamaları"nın ise %54,6'sını açıklayabildiği görülmüştür. The main purpose of the study is to examine the impact of social capital on performance management in the public sector. In addition, by considering whether there is an intermediary role in the relationship between social capital and performance management, it is considered to contribute to the literature by finding the relationships between variables. The scales of Chang and Chuang (2011) and Chiu et al. (2006) were used to measure the social capital variable. Performance management scale was developed by Minister et al. (2012). 93.2% of the social capital scale; The performance management scale was found to be 93.3% reliable. As a result of the correlation analysis, there is a high positive aspect between Relational Dimension and Cognitive Dimension, a weak positive aspect between Structural Dimension and Cognitive Dimension, a positive aspect between Performance Appraisal Applications and Cognitive Dimension, a positive aspect between Pricing Applications and Cognitive Dimension and Relational Dimension, medium positive between Performance Appraisal and Relational Dimension, weak positive between Pricing Applications and Relational Dimension, weak positive between Pricing Applications and Structural Dimension, between Pricing Applications and Performance Appraisal Applications moderate positive correlation. In addition, as a result of the regression analysis, it was observed that the perception of social capital within the institution was able to explain 36.0% of the "Pricing Applications" sub-dimension and 54.6% of the "Performance Appraisal Applications" sub-dimension.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/2199Koleksiyonlar
- Doktora Tezleri [45]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: