İşveren Markasının Çalışanların İş Memnuniyetine Etkisi: Kobilerde Bir Araştırma
Özet
Globalleşmenin işletmelere etkisi iki yönlü gerçekleşmektedir. İşletmeler pazarda ürettikleri mal ve hizmetleri satmak için rakipleriyle rekabet etmek durumundadırlar. Bunun yanısıra işgücü pazarında da nitelikli elemanı çekme yönünde rekabet içerisindedirler. İşveren markası, mevcut ve potansiyel işgörenlerde işletme ile ilgili pozitif algı oluşturma sürecidir. İşveren markası sadece çalışanlarla sınırlı olmayıp, paydaşlar, müşteriler ve rakipler nezdinde de işletme algısını güçlendirme faaliyetidir. İşgören devir hızını düşürme, iş performansını artırma, verimlilik gibi işletmeye sayısız fayda sağlamaktadır. İş memnuniyeti 1920'li yıllarda keşfedilen ve bireyin işteki verimliliğini artırıcı unsur olarak görülen kavramdır. İş memnuniyeti, çalışanların işleri ile ilgili olarak geliştirmiş oldukları tutumu ifade etmektedir. Verimliliğe olan etkisi nedeniyle işgören kadar işletme açısından da önem taşımaktadır. İşinde mutlu olan bireylerin katkısı sadece işletme verimliliğine değil, işletmenin dış çevredeki algısına da yansımaktadır. Bu araştırma işveren markası ile iş memnuniyeti arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı hedeflemektedir. Bu ilişkinin tespiti ile işletmelerin gerek işgücü ve gerekse işletme verimliliği konusunda yaşadıkları sorunlara ve bu sorunların çözümüne ışık tutacağı düşünülmektedir. Araştırma için ülke ekonomisinde önemli yer tutan KOBİ'ler seçilmiştir. Tespit edilen ve izin alınan KOBİ'lerde anket uygulaması yapılmış, elde edilen veriler istatistiksel teknikler ile analiz edilmiştir. The impact of globalization on businesses is two-folds. First, businesses need to compete in the market in order to sell their goods and services. Second, businesses compete in order to attract qualifies staff in the labor market. The concept of employer brand involves creating a positive image of the business for current and future employees of the business. However, employer brand is not limited to the employees and it empowers shareholder's, consumers' and competitors' perception of the business. It offers several benefits for businesses such as the decrease in employee turnover rate, the increase in job performance and efficiency, etc. Job satisfaction is a concept first addressed in 1920s and it is considered to be a factor in increasing an employee's job performance. Job satisfaction represents the behavior developed by employees towards their job. Given its impact on efficiency, job satisfaction is important both for the employee and the employer. If an employee is satisfied with their job, this contributes not only to the efficiency but also to the business perception outside the workplace. This study aims to explain the relationship between employer branding and job satisfaction. It is estimated that having this relationship identified will shed light on the problems businesses face in terms of workforce and efficiency and will offer solutions to such problems. This study will focus on SMEs, an important segment of the Turkish economy. Surveys are submitted to the designated SMEs and the data were analyzed using statistical methods.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/2192Koleksiyonlar
- Doktora Tezleri [45]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: