dc.contributor.author | Karayaman, Saffet | |
dc.date.accessioned | 2020-06-02T21:44:02Z | |
dc.date.available | 2020-06-02T21:44:02Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019-05-24 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/2177 | |
dc.description | Danışman: PROF. DR. AYDIN BAŞBUĞ
Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Anabilim Dalı
Konu:İşletme = Business Administration | en_US |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında, okul yöneticilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile işyeri mutlulukları ve etik karar verme düzeyleri arasındaki ilişkinin varlığı, ne durumda olduğu ve düzeyi incelenmiştir. Çalışma, İstanbul Avrupa yakasındaki ilkokul, ortaokul ve lise okul yöneticileri üzerinde uygulanmıştır. Öncelikli olarak genel bir literatür taraması yapılmış, küresel kaynaklar incelenmiş ve tasnif edilmiştir. Çalışmanın hipotezleri oluşturulmuş, anlaşılması ve irdelenmesi istenen kavramlara ilişkin uygun ölçme yöntemleri belirlenmiştir. Araştırmada ele alınan değişkenleri ölçmeye yarayan ve onları en iyi ifade edebileceği düşünülen anket ve ölçekler netleştirilmiş, güncellenmesi gerekenler gerekçeleri belirtilerek güncellenmiş ve belirlenen evren ve örneklem üzerinde uygulanmıştır. Toplanan veriler SPSS programı aracılığıyla istatistiksel veriye dönüştürülmüştür. Ardından eldeki veriler literatür ışığında yorumlanmış ve sonuç ve önerilerle tez tamamlanmıştır. Okul yöneticilerinin, gerek hitap ettikleri paydaşlar ve aktörlerin önemi, hem yaptıkları işin toplum açısından hassasiyeti nedeniyle çok önemli bir görev ifa ettikleri ortadadır. Bu önemli görevi ifa eden kişilerin standart üstü bir duygusal zekâya sahip olmaları oldukça önem arz etmektedir. Bununla birlikte işlerinde mutlu olmaları, bulundukları kurumun ve kurum paydaşlarının moral motivasyon ve mutlulukları için de hayati önem taşımaktadır. Duygusal zekâsı çok güçlü olan yöneticinin alacağı kararların etik değerler süzgecinden geçmiş olması, duygusal zekâ yeteneğinin faydacıl olmasını sağlayacaktır. Duygusal zekâ yönünden gelişmiş ancak etik değerlerden yoksun yöneticilerin fayda yerine zarar getirebileceği hususuna da dikkat çekilmiştir. Okul yöneticilerinde duygusal zekâ yeteneğinin gelişmiş olmasının, bu yeteneğin etik karar verme düzeyi ile daha da anlamlı olacağı görülmektedir. Okul yöneticilerinin aynı şekilde işyeri mutluluklarının da duygusal zekâ ve etik karar verme düzeyleri ile ilişkileri ortaya çıkarılmış ve araştırmacılara ve yöneticilere öneriler sunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | In this thesis, the relationship between the emotional intelligence levels of the school administrators and the level of workplace happiness and ethical decision making, the situation and the level of the relationship were examined. The study was conducted on primary school, middle school and high school administrators in European side of Istanbul. First of all, a general literature review has been made and global resources have been examined and classified. The hypotheses of the study were formed and appropriate measurement methods were determined for the concepts to be understood and examined. The questionnaires and scales that will provide the best data to our questions are clarified; The collected data were converted to statistical data via SPSS program. Then the available data were interpreted in the light of the literature and the thesis was completed with the results and suggestions. It is clear that school administrators and their stakeholders and actors play a very important role because of the importance of the work they do and the sensitivity of the work they do. It is very important that those who carry out this important task have a higher level of emotional intelligence. However, their happiness in their work is vital for the morale motivation and happiness of the institutions and corporate stakeholders they are in. The fact that the decisions of the manager who has very strong emotional intelligence will pass through the ethical values will ensure that the emotional intelligence ability is utilitarian. The managers who lack the ethical values but who are developed in terms of emotional intelligence can also bring harm instead of benefit. The development of emotional intelligence ability in school administrators, this ability to be more meaningful with the level of ethical decision-making. The development of emotional intelligence ability in school administrators, this ability to be more meaningful with the level of ethical decision-making. The relationships between the school administrators and their workplace happiness, as well as their emotional intelligence and ethical decision-making levels, were revealed and recommendations were made to researchers and managers. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Okul Yöneticiliği | en_US |
dc.subject | Duygusal Zekâ | en_US |
dc.subject | İşyeri Mutluluğu | en_US |
dc.subject | Etik Karar Verme | en_US |
dc.subject | School Management | en_US |
dc.subject | Emotional Intelligence | en_US |
dc.subject | Workplace Happiness | en_US |
dc.subject | Ethical Decision Making | en_US |
dc.title | Yönetimde duygusal zekâ, işyeri mutluluğu ve etik karar ilişkisi: Okul yöneticileri üzerinde bir araştırma | en_US |
dc.title.alternative | Relationship between emotional intelligence, workplace happiness and ethical decision in management: A study on school managers | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |