dc.contributor.author | Nergiz, Ebru | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-02-16T21:03:36Z | |
dc.date.available | 2020-02-16T21:03:36Z | |
dc.date.issued | 2016 | en_US |
dc.identifier.issn | 2147-6012 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/1998 | |
dc.description.abstract | İşletmelerin rekabet üstünlüğünü koruması, verimliliğin sağlanması büyük oranda çalışanların
verimliliği ile alakalıdır. Çalışanların verimliliğinin sağlanması da ancak çalıştıkları işten
memnun olmalarıyla mümkündür. Çalışanların yüksek performans gösterebilmeleri ve verimli
bir şekilde çalışabilmeleri işlerinden duydukları tatmin derecesine bağlıdır. Bu bağlamda
çalışanların işlerinden duyduğu tatmin ya da tatminsizlik durumunu belirleyebilmek için
performans değerlendirme yapılması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı çalışanların iş
tatminleri ile performansları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışanların iş tatminlerinin
performanslarına etkisinin olup olmadığı, varsa ne düzeyde olduğunun saptanmasına yönelik
bir çalışma yapılacaktır. Öncelikle literatür taraması yapılarak iş tatmini ve performans
kavramları açıklanacaktır ve bu kavramların insan kaynakları yönetimi açısından önemi
araştırılacaktır. Ayrıca işgörenlerin iş tatmini ve performans düzeylerini ölçme teknikleri ve
yöntemleri incelenecektir. Son olarak, Atatürk Havalimanı Gümrüksüz Satış İşletmesi
çalışanlarına anket uygulanarak iş tatminleri ile performansları arasındaki ilişki ölçülecektir. | en_US |
dc.description.abstract | The maintaining of businesses’ competitive advantage and the provision of productivity is
highly connected to the employees’ productivity. The provision of employees’ productivity is
only possible when they are satisfied with their job. Employees’ high performance and
productivity is highly related to the degree of their job satisfaction. In this framework
performance evaluation should be made to determine the satisfaction or dissatisfaction of their
job. The purpose of this study is to determine the relationship between employees ' job
satisfaction and performance. This study has been made in order to understand whether the
employees’ job satisfaction effects their performance and to which extent if it effects. Firstly a
literature review has been made to explain the concepts of job satisfaction and performance.
Furthermore the employers’ measuring methods and techniques of job satisfaction and
performance levels have been evaluated. Finally, questionnaires have been applied to the
personnel of the Atatürk International Airport Duty-free stores in order to measure the
relationship between their job satisfaction and performance. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Kastamonu Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | İş tatmini | en_US |
dc.subject | işgören performansı | en_US |
dc.subject | regresyon analizi | en_US |
dc.subject | korelasyon analizi | en_US |
dc.subject | Job satisfaction | en_US |
dc.subject | employee performance | en_US |
dc.subject | regression analysis | en_US |
dc.subject | correlation analysis | en_US |
dc.title | Çalışanların iş Tatmininin Performanslarına Etkisi: Atatürk Havalimanı Gümrüksüz Satış İşletmesi Örneği | en_US |
dc.title.alternative | THE IMPACT OF EMPLOYEES’ JOB SATISFACTION ON THEIR PERFORMANCE: ATATÜRK AIRPORT DUTY-FREE SHOPS CASE | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Kastamonu Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.department | Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu | en_US |
dc.identifier.volume | 14 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 50 | en_US |
dc.identifier.endpage | 79 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |