Turist Harcamalarının Bölgesel Kalkınmaya Ekonomik Etkileri: Adana Örneği
Özet
Son zamanlarda bölgesel kalkınma politikaları açısından turizmin önemli rol oynadığı
görülmektedir. Bu çalışmanın amacı, Adana’ya gelen turistlerin yaptığı harcamaları
detaylı olarak inceleyerek bölge ekonomisine yaptığı katkıların önemine vurgu yapmaktır.
Bu amaç doğrultusunda Adana’ya gelen turistlerin harcamalarını tespit etmeye yönelik
391 turistik harcama anket ölçeği uygulanmıştır. Turistik harcama anketi sonuçlarına göre;
ziyaretçilerin Adana'ya gelme nedenleri çoğunlukla akraba-arkadaş ziyareti ve tatil
olduğu, ziyaretçilerin ortalama kişi başına yaptıkları harcamanın 1578 TL ve en fazla kişi
başına ortalama harcamayı ise Amerika Birleşik Devletleri (A.B.D) vatandaşlarının
yaptığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca Adana’ya gelen yabancı turistlerin yerli turistlere
göre seyahat sürelerinin fazla olduğu ve Adana'ya gelen turistlerin seyahatlerini başka
illeri kapsama oranın da yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Adana’ya gelen turistlerin
harcamalarının Adana’nın bölgesel kalkınmasında destekleyici bir unsur olduğu
söylenebilir. Bu çerçevede Adana’da turizm planlamalarının mikro ve makro çerçevede
yapılması şehrin turizmden daha fazla verim elde edilebilmesini sağlayacaktır. Recently tourism has played an important role in terms of regional development policies.
The aim of this study is to emphasize the importance of the contributions made to the
regional economy by examining the expenditures made by the tourists coming to Adana
in detail. It aims to identify the expenditures of tourists coming to Adana 391 tourist
spending in line with the scale of the survey was administered. According to the survey of
tourist spending; the reasons for coming to Adana are mostly relatives-friends visits and
holidays, the average spend per visitor is 1,578 TL and the average per capita spending is
the result of American citizens. In addition, foreign tourists arriving in Adana are more
likely to travel than domestic tourists, and tourists traveling to Adana are also more likely
to travel in other provinces. It is possible that tourists coming to Adana are supporting
their expenditures in the regional development of Adana and that tourism planning can be
done in micro and macro framework to get more efficiency.
Cilt
6Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/1943Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: