Fitness sektöründeki farklı yatırım modellerinin yönetim organizasyonlarının incelenmesi
Özet
Bu tezin amacı; Türkiye'de fitness sektöründeki farklı yatırım modellerinin yönetim ve organizasyonlarının karşılaştırılarak incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama modeli kullanılmıştır. Tarama modeli geçmişte var olmuş ya da hala var durumları olduğu şekliyle betimlemeye çalışan yaklaşımlardır. Araştırmada üç farklı işletme modeli üzerinde karşılaştırmalı analiz yapılmıştır. Üç farklı organizasyon şeması üzerinden, en geniş kapsamlı olan kurumsal firma organizasyonunda, tüm departmanlar ayrı ayrı incelenmiştir. Elde edilen tüm bilgiler karşılaştırılarak farklılıklar, eksiklikler, örgüt yapıları ve hiyerarşik düzen ortaya konularak uygun öneriler yapılmıştır. Araştırma sonucunda, Türkiye'de fitness sektöründe uygulanan yatırım modelleri yönetimsel ve sunulan hizmet açısından birçok konuda benzerlikler taşımasına rağmen farklı nitelikler barındırdığı, artan çeşitliliğin yönetilmesi gereken yeni süreçleri ortaya çıkardığı saptanmıştır. Ek olarak işletmeler arasındaki operasyonel farklılıklar maddeler halinde aktarılmış ve işletmede verilecek hizmetlerin sayısı ile içeriğinin yatırım modelinin şeklini belirleyeceği düşüncesinden hareketle değerlendirmeler yapılmıştır. The aim of this thesis is to analyse management organizations of different investment models for fitness industry in Turkey by comparing them. The quantitative method of literature scan was used to collect data. Literature scan method helps to describe situations that is the past or in present. In this study, three different business models were compared. Based on the widest organization model, every departmant were analysed one by one. In light of data gathered from study, some implications were made by defining the differences, shortcomings, hierarchy and organizational structures. As a result of the study, even if the management and services of investment models for fitness industry in Turkey are almost similar but they have different properties so that the need of managing differences has lead to new processes for the industry. Additionally, operational differences among businesses listed and contribuitons were made based on the number and content of services for each investment model.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/1939Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [164]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: