İstanbul'un Bağcılar ilçesinde çalışmakta olan beden eğitimi öğretmenlerinin ilk yardım bilgi düzeylerinin karşılaştırılması
Özet
Günlük yaşantımızda veya spor karşılaşmaları esnasında acil durumlar ortaya çıktığı zaman hayati tehlike söz konusu olabilir. Yapılan araştırmalara göre spor karşılaşmalarında 1/1000 saatte 1-2 adet acil vaka ile karşılaşılmaktadır. Bu nedenle sahada ve okullarda spor alanında görev alan kişilerin yetkin düzeyde ilk yardım bilgisine haiz olmaları beklenir. İstanbul Bağcılar ilçesindeki aktif görev yapan 113 beden eğitimi ve spor öğretmenlerimizin ilk yardım bilgi düzeylerinin karşılaştırıldığı bu çalışmada ilk yardım teorik bilgisini ölçmek amacıyla 40 sorudan oluşan Sağlık Bakanlığı onaylı soru seti sorulmuştur. Test sorularına verilen cevaplar SPSS22.0 programı kullanılarak analize edilmiştir. Sağlık Bakanlığı İl Sağlık Müdürlükleri tarafından yapılan ilk yardım teorik bilgisi değerlendirme sınavında geçer puan olan 80 puan barajını BESYO öğretmenlerimizin ancak yüzde 20'si geçebilmiştir. Bu bilgi bize ilk yardım eğitim süreçlerimizin gözden geçirilmesi ve iyileştirme yapılması gerektirdiğini düşündürmektedir. Katılımcıların bilgi düzeyleri ile cinsiyet, yaş, eğitim durumu, meslekte çalışma süreleri, çalışılan okul türü ve daha önce ilk yardım eğitimi alma-almama durumları arasında istatistiki analiz sonucu anlamlı bir ilişki bulunamamıştır (p>0.05). Emergency case that occurs in sports activities can be of vital importance as in our daily lives, which require urgent intervention. Indeed, research has shown that one or two emergency cases are faced every 1/1000 hours in sports events. Consequently, official persons in the field of sports or schools are supposed to have sufficient first aid knowledge to intervene In this study, first aid knowledge levels of 113 physical education teachers in Bağcılar district of Istanbul, who are graduated from Physical Education and School of Higher Education (BESYO), were evaluated. In order to measure the theoretical knowledge of first aid, the Ministry of Health approved question set consisting of 40 questions was asked. The achievement limit score of the comparison test was accepted as 80. Only 22% of the sample group passed the test successfully. Results were analyzed statistically using SPSS22.0 program. No statistically significant relationship was found between the knowledge levels of the participants, gender, age, education level, working time in the profession, the type of school worked and the status of not receiving first aid education (p> 0.05). The results make us think that our first aid training processes need to be reviewed and improved.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/1931Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [164]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: