dc.contributor.author | Özgün, Emel | |
dc.date.accessioned | 2020-02-03T19:46:33Z | |
dc.date.available | 2020-02-03T19:46:33Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019-03 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/1927 | |
dc.description | Danışman: PROF. DR. İZZET GÜMÜŞ
Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Sağlık Yönetimi Anabilim Dalı / Sağlık Kurumları Yönetimi Bilim Dalı
Konu: Sağlık Kurumları Yönetimi = Health Care Managemen | en_US |
dc.description.abstract | Tarihsel açıdan girişimciliğin önemi sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş sürecinde daha da artmaktadır. Özellikle yeni iş imkânlarının keşfedilmesinde ya da tanımlanmasında ve bu imkânların ekonomik kazanç için yeni girişimlerde kullanılması insan yaşamında daima önemli bir yer tutan girişimcilik akademik hayatta da yeni düşüncelerle ortaya çıkmak, yeni fikirlerin öncülüğünü yapmak, alternatif çözüm yolları geliştirmek olarak değerlendirilmektedir. Girişimci ise kendine özgü bireysel beceri, özellikler ve tecrübeler sayesinde, başarılı ve mucit iş lideri olabilen kişilerdir. Motivasyon, bir davranışı açığa çıkaran, başlatan, anlaşılır kılan, açıklayan, sürdüren ve yönlendiren ya da bilinçsiz etmenlerin oluşturduğu güdülerin etkisiyle bir davranışın oluşma sürecidir. Öğrencilerin, öğrenme faaliyetlerine dâhil olması, öğrenme ilgisinin uzun vadeli devam etmesi ve öğrenme sürecine olan bağlılıkları onların akademik motivasyonlarına bağlıdır. Öğrenen bireyin, öğrenme etkinliklerini anlamlı ve değerli bulması bunlardan fayda sağlaması motive olarak verimli bir akademik hayata sahip olması açısından önemlidir. Girişimcilik ve akademik motivasyon alt boyutu olan dışa bağlı düzenleme arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Girişimcilik artarken dışa bağlı düzenleme artmaktadır. Girişimcilik ve akademik motivasyon alt boyutu olan içe yansıtma düzenleme puanı arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Girişimcilik artarken içe yansıtma düzenlemesi artmaktadır. Girişimcilik ve akademik motivasyon alt boyutu olan tanımlanmış düzenleme puanı arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Girişimcilik artarken tanımlanmış düzenleme artmaktadır. Girişimcilik ve akademik motivasyon alt boyutu olan bilmek puanı arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Girişimcilik artarken bilmek artmaktadır. Girişimcilik ve akademik motivasyon alt boyutu olan başarı puanı arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Girişimcilik artarken başarı artmaktadır. Girişimcilik ve akademik motivasyon alt boyutu olan dürtü puanı arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Girişimcilik artarken dürtü artmaktadır. Bu çalışma, uygulamalı olan ve olmayan Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu ön lisans alanlarında eğitim gören öğrencilerin girişimcilik ve akademik motivasyon eğilimlerinin karşılaştırılmasını hedefleyen ilk çalışmadır. Elde edilen sonuçlar gelecekteki çalışmalara katkı sağlayacaktır. | en_US |
dc.description.abstract | Historically, the significance of entrepreneurship increases even more in the transition from industrial society to information society. Entrepreneurship has always been an important part of human life especially in discovering or defining new business opportunities and being used in new ventures for economic benefit and is also regarded as emerging in academic life with new thoughts, pioneering new ideas and developing alternative solutions. Entrepreneurs are those who can become successful and inventive business leaders by their unique individual skills, qualifications and experiences. Motivation is the process of creation a behavior through the motives that reveal, initiate, make understandable, explain or direct a certain one. The involvement of students in learning activities, the long-term persistence of learning interests, and their commitment to the learning process depend on their academic motivation. It is important for the individual in learning process to find learning activities meaningful and valuable, and to benefit from them in order to have an efficient academic career. Following the comparison in terms of academic motivation levels, the First and Emergency Aid Department students were higher than the Medical Documentation and Secretariat students, which is also statistically significant (p = 0.0164). | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Girişimcilik | en_US |
dc.subject | Akademik Motivasyon | en_US |
dc.subject | Sağlık Meslek Yüksekokulu | en_US |
dc.subject | Entrepreneurship | en_US |
dc.subject | Academic Motivation | en_US |
dc.subject | School of Health | en_US |
dc.title | Uygulamalı olan ve olmayan sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu önlisans öğrencilerinin girişimcilik ve akademik motivasyon açısından karşılaştırmalı incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Comparative investigation of vocational school of applied and non-health care vocational students in terms of entrepreneurship and academic motivation | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |