dc.contributor.author | Dalgın, İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2020-02-01T17:45:39Z | |
dc.date.available | 2020-02-01T17:45:39Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019-07 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/1918 | |
dc.description | Danışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET MURAT BEYAZ
Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Antrenörlük Eğitimi Anabilim Dalı / Hareket ve Antrenman Bilim Dalı
Konu: Spor = Sports | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırma özel ve devlet liselerinde okuyan öğrencilerin, daha önceden aldığı ya da halen almakta olduğu beden eğitimi dersi ile ilgili tutumlarının nasıl olduğunun tespiti için yapılmıştır. Araştırma evreni 2018-2019 yılı içinde Kadıköy İlçesindeki ortaöğretim okullarına devam eden öğrencilerden oluşmaktadır. Bu genel evrenden 6 okul belirlenmiş ve bu okullarda araştırmaya gönüllü katılan 334 öğrenci örneklemi oluşturmuştur. Verileri elde etmek için "Ortaöğretim Öğrencileri İçin Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği" (Güllü ve Güçlü, 2009) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; Erkekler, kızlara oranla daha yüksek beden eğitimi tutum puanına sahip oldukları, Anadolu Lisesi ile İmam hatip Lisesinde okuyanlar arasında Anadolu Lisesinde okuyanların daha yüksek tutum puanına sahip olduğu, İmam Hatip Lisesi ile Meslek Lisesi arasında İmam Hatip Lisesinde okuyanların daha yüksek tutum puanına sahip olduğu, Özel okullarda okuyan öğrenciler resmi okullarda okuyan öğrencilere kıyasla daha yüksek beden eğitimi tutum puanına sahip oldukları aile geliri 2501-5000 TL olanlar ile 5001 TL ve üzerinde olanlar arasında anlamlı farklılığın olduğu, aile geliri 5001 TL ve üzerinde olanların daha yüksek tutum puanına sahip oldukları görülmüştür. Sınıf Kardeş sayısı değişkenine göre anlamlı farklılıklara rastlanmamıştır. | en_US |
dc.description.abstract | This research is made in order to determine the attitude of students in state schools and private schools towards physical education class. Scanning model is used . The research is built around the secondary school students in the Kadikoy district of Istanbul in between 2018-2019. 5 schools are specially designated and 334 students have volunteered to participate in this research. In order to collect data, "personal info display form" and "attitude scale for physical education class in secondary school students " is used. The result of this research indicates that when the attitude towards P.E class is evaluated; The male students have higher attitude points than female students The Anatolia High School students have more points than Imam Hatip High School students Imam Hatip High School Students have higher points when compared to Vocational High School Students Private School students have higher scores in comparison to State School students and there is a significant difference between students who have a 2501-5000 tl family income and 5000 tl and up income. In terms of the family income, the students that live in the richer families have higher scores. However when it comes to the number of siblings there isnt a meaningful difference in this area. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Beden Eğitimi Dersi | en_US |
dc.subject | Sağlıklı Yaşam | en_US |
dc.subject | Beden Eğitimi Dersi Tutumları | en_US |
dc.subject | Physical Education | en_US |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.subject | The importance of sports | en_US |
dc.subject | Physical Education Class | en_US |
dc.title | Özel ve devlet liseleri öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları | en_US |
dc.title.alternative | The attidutes of private and government high school students towards physical education and sports course | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |