dc.contributor.author | Aygün, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2018-12-06T06:26:05Z | |
dc.date.available | 2018-12-06T06:26:05Z | |
dc.date.issued | 2016-10-26 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/179 | |
dc.description | Danışman: Fikri Köksal | en_US |
dc.description.abstract | Çağımızın en önemli sorunlarından biri olan eğitimin nitelik kazanması yüksek öneme sahip bir husustur. Bu anlamda okul yönetici ve öğretmenlerine büyük sorumluluklar düşmektedir. Yönetici ve öğretmenlerinin verimlerinin artırılması, bu anlamda yapılacak çalışmalar, eğitimsel problemlerde göz önünde bulundurulduğunda oldukça önem taşımaktadır. Çalışma bu noktadan hareketle yönetici tutum ve davranışlarının, motivasyonun, örgüt içi iletişiminin, çalışan öğretmenlerin motivasyonları üzerindeki etkisini ve bahsi geçen bu iki unsur arasındaki ilişkiyi araştırmak üzere kaleme alınmıştır. Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm kavramsal olarak yönetici, yönetim, eğitim yönetimi, motivasyon kavramlarını incelemekte ve motivasyon ile yönetim arasındaki ilişkiyi özetlemeye çalışmaktadır. İkinci bölümde ise okul yöneticisinin ve yöneticinin davranışlarının, çalışan öğretmenler üzerindeki etkisini araştıran saha çalışması yer almaktadır. Anahtar Kelimeler: Yönetim, Motivasyon, Okul Yönetimi ve Motivasyon | en_US |
dc.description.abstract | Being one of the most important problems of our age, gaining qualification of education is a situation having a high significance. In this sense, it lays a burden on teachers and principals of schools. Increasing effectiveness of teachers and headmasters and studies to be conducted in this direction have much importance when educational problems are taken into consideration. From this point forth, the study was conducted in order to research the effect of attitudes and behaviors of headmasters and motivation on inter-organizational communication and motivations of the teachers and the relationship between those two. The study includes two sections. The first section conceptually deals with the concepts of headmaster, administration, educational administration and motivation and summarizes the relationship between motivation and administration. On the other hand, in the second section, there lies a fieldwork researching the effects of headmasters and their behaviors on teachers. Key Words: Administration, Motivation, School Administration and Motivation | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES | en_US |
dc.subject | Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Education | en_US |
dc.subject | Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Business and economics | en_US |
dc.title | Okul Yöneticilerinin Çalışan Öğretmenlerin Motivasyonları Üzerindeki Etkisi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |