İnovatif bankacılık ürünlerinin bankaların aktif büyüklüklerine etkileri: Bir uygulama
Abstract
Seçme ve alma hakkına sahip günümüzün tüketicisi aynı zamanda yeniliklere
de açıktır. Dolayısıyla tüketiciler kendisine fayda sağlayacak, ergonomik, ekstra
fayda sağlayan, kullanımı basit ürünlere önem vermektedir. Piyasa koşullarını
tüketicilerin belirlediği günümüz ortamında işletmelerin yenilikleri sunması zorunlu
bir duruma gelmiştir.
İnovasyon, her sektörde olduğu kadar bankacılıkta da önemlidir. Bankacılıkta
inovasyon kavramı yaratıcılıkla doğru orantılıdır. Bankalarca gerçekleştirilen kreatif / yaratıcı uygulamalar doğası gereği daha önce yapılmayan uygulamalar olmalıdır.
Dolayısıyla daha önce uygulanmamış yeni bir bankacılık ürününü veya hizmetini
tüketicilerin karşısına sunmak diğer bankalara rekabet üstünlüğü sağlayacaktır.
Bu çalışmanın amacı 2009-2018 yılları arası elde edilen veriler doğrultusunda
aktif büyüklüğüne göre Türkiye’de faaliyet gösteren en büyük 7 mevduat bankasının
bankacılık sektöründeki yenilikçi ürün ve uygulamalarının bankanın büyümesine
pozitif yönlü ve anlamlı etkisinin olup olmadığının tespit edilmesidir. Bu amaçla
bankaların 2009-2018 yıllarına ait verileri Türkiye Bankalar Birliği sitesinden temin
edilmiştir.
Bu çalışma sonucunda bankaların müşteriye yönelik yenilikçi tutumlarının aktif
büyüklüklerine katkı sağladığı ve bu katkının oldukça yüksek düzeyde olduğu tespit
edilmiştir. Günümüzde teknolojinin getirdiği kolaylıkları kullanma isteği ve sağladığı
faydalar bankacılık sektöründe inovasyon faaliyetlerinin kullanımını etkilemiştir Today's consumer, who has the right to choose and buy, is also open to
innovations. Thus, consumers would allow him to benefit, ergonomic, providing extra
benefits, gives importance to the use of simple products. Providing innovation of
enterprises has become an essential in today's market environment conditions set
by the consumer.
Innovation is important in banking as well as in every sector. The concept of
innovation in banking is directly proportional to creativity. The creative practices
carried out by banks should be practices that have not been done before. Therefore,
to present a new banking product or service that has not been implemented before
will provide competitive advantage to other banks.
The aim of this study is to determine whether innovative products and
applications have a positive and significant effect on the growth of the bank. It was
used data of the biggest 7 banks operating in Turkey between 209-2018 years. It
was obtained from on the website of Banks Association of Turkey.
As a result of this study, it was determined that the innovative attitudes of the
banks towards the customer contributed to the asset size and this contribution was
quite high. The desire to use the convenience brought by the advent of new
technologies and the benefits has affected of innovation activities in the banking
sector.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [572]
The following license files are associated with this item: