Mobil pazarlama uygulamalarının müşteri memnuniyeti üzerine etkisi: Turizm sektöründe bir uygulama
Özet
Turizm sektöründe yaşanan rekabet konaklama işletmelerini yeni pazarlama faaliyetlerine yönlendirmiştir. Özellikle mobil pazarlama faaliyetleri ile konaklama işletmeleri müşteri memnuniyeti sağlayarak pazarda büyük ölçüde rekabet avantajı elde etmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmanın amacını konaklama işletmelerine uygulanan mobil pazarlama uygulamalarının müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisini koymak oluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini, İstanbul'da faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerinin müşterileri, örneklemini ise tesadüfi yöntemle seçilen 100 müşteri oluşturmaktadır. Çalışmada 16 ana hipotez ve 64 alt hipotezi test etmeye ilişkin müşterilere anket formlarıyla sorular sorulmuştur. Elde edilen veriler SPSS 20 aracılığıyla analize tabii tutulmuş ve elde edilen verileri test etmek amacıyla ANOVA testi, frekans testleri ve t testlerinden yararlanılmıştır.Çalışmanın sonucunda mobil pazarlama uygulamalarının müşteri memnuniyetini sağlama da yüksek bir öneme sahip olduğu sonucuna varılmıştır. Competition in the tourism sector has directed accommodation businesses to new marketing activities. In particular, mobile marketing activities and accommodation businesses aim to provide a great competitive advantage in the market by providing customer satisfaction. The purpose of this study is to put the effect of mobile marketing applications applied to accommodation companies on customer satisfaction. The universe of the research consisted of the customers of the five-star hotels operating in Istanbul, and the sample consisted of 100 clients selected randomly. In this study, 16 main hypothesis and 64 sub-hypothesis tests were asked to the customers with questionnaires. The data were analyzed by SPSS 20 and ANOVA test, frequency tests and t tests were used to test the data obtained. As a result of the study, it is concluded that mobile marketing applications are of high importance to ensure customer satisfaction.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/1578Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [572]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: