Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorZengin, Ece
dc.date.accessioned2019-12-22T19:14:30Z
dc.date.available2019-12-22T19:14:30Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-07-16
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/1575
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ KEMAL ER Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Psikoloji Anabilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu: Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractErgenlik dönemleri 9-11 yaşlarından başlayarak 17-18 yaşlarına kadar devam eder ve bu süreç içerisinde her ergende farklı fiziksel, zihinsel ve sosyal-duygusal değişimlere rastlanır. Bu değişimlerin yanı sıra yaşanılan kaygı ve stres kız ve erkek ergenlerde farklı tepkilere yol açmaktadır. Ergenlik; fiziksel olarak büyümenin görüldüğü cinsel gelişme ve psikososyal olgunlaşmanın gerçekleştiği, çocukluktan yetişkinliğe bir geçiş dönemi olarak adlandırılabilir. Bu sürecin ne zaman ve nasıl gerçekleşeceği ergenden ergene değişim gösterir. Anne baba tutumlarının en belirgin iki özelliği ''duygusal ilişki boyutu'' ile ''denetim boyutu''dur. Duygusal ilişki boyutunu incelemek istediğimizde, çocuklardaki kabul edici tutumdan başlayarak reddedici tutuma kadar devam eden bir süreçtir ve bu süreçte farklılıklar görülmekte. Bunun yanı sıra denetim boyutuna baktığımızda, kısıtlayıcı tutumdan başlayarak hoşgörülü tutumu da içine alarak devam eden bir süreç olarak adlandırılmaktadır. Sınav kaygısı, sınav öncesinde kişinin öğrendiği bilgiyi sınav sırasında aktaramaması sonucunda öğrenilen bu bilginin unutulması ile öğrencinin başarısını etkili bir şekilde kullanamadığı yoğun kaygı durumudur. Sınav kaygısı kişinin olaya yüklediği anlama bağlıdır. Sınav kaygısı yaşayan öğrencinin sınavda dikkatinin dağılmasına, motivasyonunun düşmesine ve olumsuz düşüncelerin oluşmasına sebep olur. Amaç: Yapılan araştırmanın amacı ergenlerde anne baba tutumları ile sınav kaygısı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Yöntem: Bu araştırma, "ilişkisel tarama modeli" ile bağdaştırılarak bu modele uygun hazırlanmıştır. İki veya daha çok değişken arasında olan değişim varlığını ve/veya bu değişkenler arasında olan derecenin belirlenmesini amaçlar. Ayrıca araştırma desenlerini "ilişkisel tarama modeli" olarak ifade edebiliriz.Sonuç: Araştırmalar sonucunda, sınav kaygısı ile demokratik tutumun uyuşmadığı ve aralarında ters bir ilişki olduğu kanısına varılmıştır. Anne babaların çocuklarına karşı demokratik yaklaşmaları ile çocukların kendilerine güveni artabilir ve bu durumda algılayacakları kaygınında azalmasına sebep olabileceğini düşünebiliriz. Sınav kaygısı ile Otoriter Tutum arasında ise pozitif bir ilişki bulunmaktadır. Katılımcıların cinsiyetlerine göre anne baba tutumlarına göre farklılaşmadığı görülmektedir. Cinsiyetlerine göre sınav kaygısı ile arasında anlamlı fark vardır. Kadınlarda bu oran diğerlerine göre pozitif yönde farklı olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe rapid physical, mental and social-emotional changes that may occur in adolescence from the age of 9-11 to the age of 17-18 years and their anxiety and stress cause different reactions in girls and boys adolescents. Puberty; It is a period of transition from childhood to adulthood, where physical growth, sexual development and psychosocial maturation take place. The word tedir adolescent değil is used in Latin to grow and mature. This word is not a situation but a process. The two most distinctive characteristics of parental attitudes are '' emotional relationship size '' and en en audit dimension. When the emotional relationship dimension is examined, it is seen that this dimension differentiates from the center-accepting attitude to the rejecting attitude. In the same way, the size of the audit covers a large area from the restrictive attitude to the tolerant attitude. Exam anxiety is the state of intense anxiety which prevents the students from learning during the examination and cannot use the success of the exam effectively. Exam anxiety depends on the person's understanding of the event. Exam anxiety causes students to lose their attention in the examination, decrease their motivation and create negative thoughts. Aim: The aim of this study is to investigate the relationship between parental attitudes and test anxiety in adolescents. Method: This research has been prepared in accordance with the uygun relational screening model. Together, it aims to determine the presence and / or degree of interchange between two or more variables. In addition, all of the research designs are defined as modell relational screening models.Conclusion: An inverse relationship was found between exam anxiety and Democratic Attitude. With parents' democratic attitudes towards their children, children's self-confidence may increase and we can think that this may lead to a decrease in their perceived anxiety. There is a positive relationship between exam anxiety and authoritarian attitude. It was observed that the participants did not differ according to their gender. There is a significant difference between test anxiety and gender. This rate was found to be different in females compared to others.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSınav Kaygısıen_US
dc.subjectAnne Baba Tutumuen_US
dc.subjectErgenlik Dönemien_US
dc.subjectExam Anxietyen_US
dc.subjectParents Attitudeen_US
dc.subjectAdolescence Perioden_US
dc.titleErgenlerde anne baba tutumları ile sınav kaygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi: Ortaokul örneğien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between parental attitudes and test anxiety in adolescentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess