Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüler Binkanat, Gülkız
dc.date.accessioned2019-12-20T20:33:00Z
dc.date.available2019-12-20T20:33:00Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-06-27
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/1550
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ ADNAN DUYGUN Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Anabilim Dalı / İşletme Bilim Dalı Konu: İşletme = Business Administrationen_US
dc.description.abstractTüketiciye etkili hizmet sağlayabilmek, diğer bir ifadeyle, istek ve ihtiyaçlarını tam zamanında ve eksiksiz karşılayabilmek için tüketicilerin satın alma kararında etkili olan faktörleri bilmek, işletmeleri tüketiciye bir adım daha yaklaştırmaktadır. Tüketicinin karar verme tarzının ya da sürecinin anlaşılması, işletmelerin tüketicilerini daha iyi tanımasını sağlamakta ve doğru hizmetin sunulmasına olanak tanımaktadır. Teknolojik alanlarda yaşanan gelişmeler, geniş ağ yapısı hatta mobil cihazlarla verilere hızla erişebilme imkanı tüketici için yeni alışveriş yolları açmaktadır. Bu durumun en büyük avantajı zamandan tasarruf sağlamak ve aynı kategorideki ürünleri kıyaslama imkanı bulabilmektir. İnternet yardımı ile bireye özel indirim mailleri atmak veya kişiye özel kampanyalar düzenlenmek, tüketiciyi etkileyebilmektedir. Böylelikle, pazarlama faaliyetleri daha başarılı hale gelebilmektedir. Bu çalışmanın temel amacı; tüketicilerin karar verme tarzlarının satın alma davranışları üzerine etkisinin incelenmesidir. Araştırmaya internetten alışveriş yapan tüketiciler dahil edilmiş ve bu doğrultuda, İstanbul ilinde internetten alışveriş yapan 393 tüketiciye anket uygulanmıştır. Literatüre ve uzman görüşlerine dayanarak, tüketici satın alma davranışının, satın alma tercihi olarak ölçülmesinin daha doğru olacağı kanısına varılmıştır. Araştırma sonucunda, tüketici karar verme tarzlarının, tüketici satın alma tercihleri üzerinde %37,5 oranında etkiye sahip olduğu anlaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn order to bringing consumers and the businesses closer, it is important to understand the purchasing decision factors of the consumers by providing effective, connecting and fulfilling the needs of them successfully at any possible time. Understanding the consumer's decision-making style leads to better customer service. Technological developments in the field, wide network structure, even mobile devices with the ability to access massive amount of data quickly opens new shopping paths for the consumers. The biggest advantage of this situation is time saving and finding the opportunity to compare the products in the same category. With the help of the Internet, consumers can affected by sending special discount e-mails or organizing personalized campaigns. Thus, marketing activities can become more successful. The main purpose of this study is to investigate the effect of consumer decision-making on purchasing behaviors. Consumers engaged in online shopping were included in the study, and a survey was conducted on 393 e-commerce consumers in Istanbul. Based on the literature and expert opinions, it was concluded that consumer buying behavior would be more accurate to measure as purchasing preference. As a result of the research, it was understood that consumer decision-making styles had a 37.5% effect on consumer buying preferences.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectTüketici karar verme tarzlarıen_US
dc.subjectTüketici satın alma davranışlarıen_US
dc.subjectİnternetten alışverişen_US
dc.subjectConsumer decision-making stylesen_US
dc.subjectConsumer buying behaviorsen_US
dc.subjectOnline Shoppingen_US
dc.titleTüketici karar verme tarzlarının satın alma davranışları üzerine etkisi: İnternette alışveriş yapan tüketiciler üzerine bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeThe effects of the consumer decision making styles on the purchasing behavior: A study on online shopping consumersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess