dc.contributor.author | Gözükırmızı, Esin | |
dc.date.accessioned | 2019-12-05T21:00:15Z | |
dc.date.available | 2019-12-05T21:00:15Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019-01-15 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/1522 | |
dc.description | Danışman: DOÇ. DR. GÜZİN MUKADDES SEVİNÇER
Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Psikoloji Anabilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı
Konu: Psikoloji = Psychology | en_US |
dc.description.abstract | Yapılan bu araştırmanın amacı, okul öncesi çocukların sosyal yetkinlik becerileri ve davranış sorunları ile annelerinin obsesif inanışları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini İstanbul ilinin Şişli İlçesinde ki okul öncesi öğrencileri ve anneleri oluşturmaktadır. İstanbul Şişli ilçesinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 4 özel anaokulunda okuyan 190 öğrenci ve anneleri örneklem grubunu oluşturmaktadır. Yapılan araştırmada kişisel bilgi formu, obsesif inanışlar ölçeği ve sosyal yetkinlik ve davranış değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda; annelerin sorumluluk/tehlike beklentisi alt boyutu puanları ile mükemmeliyetçilik/kesinlik alt boyutu puanları artıkça çocukların sosyal yetkinlik alt boyutu puanlarının azaldığı görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the relationship between social competence skills and behavior problems of preschool children and their obsessive beliefs. The universe of the study consists of pre-school students and mothers in Şişli District of Istanbul. 190 students and their mothers studying in 4 private kindergarten schools in the Şişli district of İstanbul constitute the sample group. Personal information form, obsessive beliefs scale and social competence and behavior evaluation scale were used in the study. As a result of the research; it was observed that the scores of sub-dimensions of responsibility / danger expectation of mothers and perfectionism / precision sub-dimension scores of the children decreased and the social competence sub-dimension scores of the children decreased. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Obsesif inanışlar | en_US |
dc.subject | sosyal yetkinlik becerileri | en_US |
dc.subject | davranış sorunları | en_US |
dc.subject | Obsessive beliefs | en_US |
dc.subject | social competence skills | en_US |
dc.subject | behavioral problems | en_US |
dc.title | Okul Öncesi Çocukların Sosyal Yetkinlik Becerileri ve Davranış Sorunları ile Annelerinin Obsesif İnanışları Arasındaki İlişki | en_US |
dc.title.alternative | The Relationship Between Social Competence Skills and Behavior Problems and Children's Obsessive Beliefs | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |