Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGözükırmızı, Esin
dc.date.accessioned2019-12-05T21:00:15Z
dc.date.available2019-12-05T21:00:15Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-01-15
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/1522
dc.descriptionDanışman: DOÇ. DR. GÜZİN MUKADDES SEVİNÇER Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Psikoloji Anabilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu: Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractYapılan bu araştırmanın amacı, okul öncesi çocukların sosyal yetkinlik becerileri ve davranış sorunları ile annelerinin obsesif inanışları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini İstanbul ilinin Şişli İlçesinde ki okul öncesi öğrencileri ve anneleri oluşturmaktadır. İstanbul Şişli ilçesinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 4 özel anaokulunda okuyan 190 öğrenci ve anneleri örneklem grubunu oluşturmaktadır. Yapılan araştırmada kişisel bilgi formu, obsesif inanışlar ölçeği ve sosyal yetkinlik ve davranış değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda; annelerin sorumluluk/tehlike beklentisi alt boyutu puanları ile mükemmeliyetçilik/kesinlik alt boyutu puanları artıkça çocukların sosyal yetkinlik alt boyutu puanlarının azaldığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the relationship between social competence skills and behavior problems of preschool children and their obsessive beliefs. The universe of the study consists of pre-school students and mothers in Şişli District of Istanbul. 190 students and their mothers studying in 4 private kindergarten schools in the Şişli district of İstanbul constitute the sample group. Personal information form, obsessive beliefs scale and social competence and behavior evaluation scale were used in the study. As a result of the research; it was observed that the scores of sub-dimensions of responsibility / danger expectation of mothers and perfectionism / precision sub-dimension scores of the children decreased and the social competence sub-dimension scores of the children decreased.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectObsesif inanışlaren_US
dc.subjectsosyal yetkinlik becerilerien_US
dc.subjectdavranış sorunlarıen_US
dc.subjectObsessive beliefsen_US
dc.subjectsocial competence skillsen_US
dc.subjectbehavioral problemsen_US
dc.titleOkul Öncesi Çocukların Sosyal Yetkinlik Becerileri ve Davranış Sorunları ile Annelerinin Obsesif İnanışları Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeThe Relationship Between Social Competence Skills and Behavior Problems and Children's Obsessive Beliefsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess