Özgül Öğrenme Güçlüğü Tanısı Almış Hastalarda Duygusal Zekâ Düzeyleri, Depresyon ve Çoklu Zekâ Profillerinin İlişkisi
Özet
Yaptığımız bu çalışmanın amacı, özgül öğrenme güçlüğü tanısı alan çocukların duygusal zekâ düzeyleri incelenmiş olup akademik olarak diğer akranlarına göre zor ve karmaşık eğitim-öğretim hayatı geçirdikleri göz önünde bulundurularak başarısızlık, ikili ilişkilerde problem, içe kapanıklık, yetersizlik duyguları gibi problem yaşamalarından yola çıkarak depresyon düzeyleri ile çoklu zekâ profilleri arasında herhangi bir ilişki olup olmadığının incelenmesidir. Çalışma Çorlu Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim okullarında kayıtlı Özgül Öğrenme Güçlüğü tanısı almış 2. 3. ve 4.sınıflara devam eden toplamda 50 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan araştırma kapsamında çocukların duygusal zekâ düzeylerini belirlemek için" Bar-On Duygusal Zekâ Çocuk ve Ergen Formu", depresyon düzeylerini belirlemek için "Çocuklar İçin Depresyon Ölçeği" ve çoklu zekâ profilini belirlemek içinde "Çoklu Zekâ Envanteri" kullanılmıştır. Ölçme araçlarından elde edilen veri setinin güvenirliği için Cranback Alfa katsayısı bulunmuş olup sürekli değişkenlerin normal dağılım gösterip göstermediğinin anlaşılması içinde Kalmogorov Smimov testi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucu duygusal zekâ düzeyleri ile çoklu zekâ düzeyleri arasında anlamlı ilişki saptanmıştır. Diğer tüm düzeyler ve yaş bakımından anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Cinsiyet faktörünün ise, özgül öğrenme güçlüğü tanısı almış hastalarda duygusal zekâ, çoklu zekâ ve depresyon düzeyleri üzerinde anlamlı ilişkiye sahip olmadığı görülmüştür. Literatürde yapılmış diğer araştırmalar incelendiğinde duygusal zekâ ile depresyon düzeylerinin yaş ve cinsiyet değişkenleri arasında farklılıklar olduğu görülmüştür. As a result of searches about individuals with specific learning disability; the intelligence level of these individuals have been found to be at the normal or advanced level. In that study; the emotional intelligence of children with specific learning disability have been investigated; the result of academically considering a difficult and complex educational life; based on their experiences of failure, problems in bilateral relations, problems of inactivity, feelings of inadequacy, the levels of depression and multiple intelligences have been investigated. That study included 50 students who were enrolled in 2nd, 3rd and 4th grades in public schools in the city Çorlu who were diagnosed with specific learning difficulties. In that study ¨Bar-on emotional intelligence child and adolescent form¨ was used to evaluate the mental intelligence level of children; and ¨Depression Scale For Children¨ was used to determine the level of depression and ¨Multiple Intelligence Inventory¨ was used to determine the mental intelligence profile of children. Cranback Alpha coefficient has been found and Kalmogorov Smimov test has been performed to determine whether the continuous variables showed normal distribution. A significant relationship has been found between the levels of emotional and the level of multiple intelligence. There hasn't been significant relationship in all other variables and age. Gender was not related with the levels of emotional intelligence, multiple intelligence and depression in patient with specific learning disabilities.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/1516Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [572]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: