Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBayar, Münevver
dc.date.accessioned2019-12-01T12:17:07Z
dc.date.available2019-12-01T12:17:07Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-04-10
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/1508
dc.descriptionDanışman: PROF. DR. ORHAN İŞCAN Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Anabilim Dalı Konu: İşletme = Business Administrationen_US
dc.description.abstractİnsan kaynakları yönetimi, çalışanların davranışlarını, tutumlarını ve performansını etkileyen politikaları, uygulamaları ve sistemleri ifade etmektedir. Birçok işletme, insan kaynakları yönetimine başvurmakta ve insan kaynakları yönetimi de işletmelerin hayatta kalmasını, etkinliğini ve rekabet gücünü belirlemede önemli bir rol oynamaktadır. Etkili bir insan kaynakları yönetimi uygulamaları, iş hedeflerini desteklemektedir. Etkili İKY uygulamaları, çalışanları ve müşteri memnuniyetini, yaratıcılığı, inovasyonu, üretkenliği artırmakta ve işletmelerde olumlu bir itibarın geliştirilmesine katkıda bulunarak işletme performansını artırmaktadır. Bu araştırmada; insan kaynakları yönetiminde personelin hizmet içi eğitimi ve motivasyonun performans üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla birinci bölümde insan kaynakları yönetimi detaylı bir biçimde ele alınmıştır. İkinci bölümde eğitim ve öğretim, üçüncü bölümde çalışan motivasyonu, dördüncü bölümde çalışan performansı, beşinci bölümde de sağlık hizmetlerine yönelik tanımlamalara yer verilmiştir. Çalışmanın son bölümünde ise "İnsan Kaynakları Yönetiminde Personelin Hizmet içi Eğitimi ve Motivasyonun Performans Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi: Ankara İlindeki Özel Sağlık Kurumlarında Bir Uygulama" başlığı altında bir alan uygulaması yapılmıştır. Bu araştırmanın hedef kitlesini sağlık çalışanları oluşturmaktadır. Araştırmanın evreni özel sektör sağlık kuruluşlarındaki tüm çalışanları kapsamaktadır. Örneklemini ise evren içerisinde bulunan Ankara ilindeki özel hastanelerde çalışanlar oluşturmuştur. Bu kapsamda bu çalışmada, Hizmet İçi Eğitim Algılamaları Ölçeği, Motivasyon Ölçeği ve Performans Ölçeği kullanılmıştır. Katılımcılardan elde edilen bilgiler demografik analizler, anova analizleri, korelasyon analizleri ve regresyon analizleri kapsamında incelenmiştir. Bu çalışmada yapılan demografik analizler sonucunda; katılımcılar yaş bazında incelendiğinde, çalışanların büyük çoğunluğunun 20-30 yaş arasında olduğu tespit edilmiştir. 20-30 yaş dönemi, insanların fiziksel anlamda en güçlü oldukları dönem olarak algılanmakla birlikte daha sonraki dönemlerde bu gücün azaldığı ortaya çıkmıştır. Çalışanların yaşı, motivasyonlarını ve aynı zamanda işletme performansını da etkilemektedir. Sağlık kurumlarının bu nedenle işe alımlarda ve çalışan istihdamında çalışanların yaşlarını dikkate alması önemlidir. Bu çalışmada yapılan anova analizleri sonucunda; cinsiyet ile motivasyon, performans ve personel geliştirme ölçekleri dikkate alındığında, cinsiyetin; personel eğitim ve geliştirme ile motivasyona göre farklılık gösterdiği ancak performansa göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Gün geçtikçe artan ve değişen ihtiyaçlar, kadınların da çalışma hayatında yer almaya başlamasına neden olmuştur. Toplumsal hayatta erkek çalışanlar daha aktif bir şekilde rol alsalar da kadınlar da zamanla farklı görev ve hizmet alanlarında çalışmaya başlamışlardır. İşletmelerin kadın ve erkek çalışanlar arasında ayrımcılık yapmadan eşit bir şekilde davranması, kadın çalışanları da motive edecektir. Bu çalışmada yapılan korelasyon analizleri sonucunda; örgütsel ve yönetsel araçlar ile ekonomik araçlar arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Motivasyonu sağlayacak ekonomik araçların yanı sıra, çalışanların mutlu olduğu çalışma ortamları yaratmak yöneticilerin amaçları arasında yer almaktadır. Dolayısıyla yöneticilerin çalışan motivasyonunu artırırken kullanmış olduğu örgütsel ve yönetsel motivasyon araçlarının yanında ekonomik motivasyon araçlarını da kullanması yararlı olacağı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca; çalışanların eğitim yönünden geliştirilmesi ve motivasyonlarının artırılmasının performans düzeyini olumlu etkilediği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractHuman resources management refers to policies, practices and systems that affect employee behavior, attitudes and performance. Many businesses apply to human resources management, and human resources management plays an important role in determining the survival, efficiency and competitiveness of businesses. Effective human resource management practices support business objectives. Effective HRM practices increase employee performance and customer satisfaction, creativity, innovation, productivity, and contribute to the development of a positive reputation in enterprises. In this study; determination of the effect of in-service training and motivation of personnel on performance in human resources management has aimed. For this purpose, human resources management is discussed in detail in the first part. The second section includes education and training, third section includes employee motivation, employee performance in the fourth section, and definitions for health services in the fifth section. In the last part of the study, a field application has been made under the title of "In-service Training of Personnel in Human Resources Management and Investigation of the Effect of Motivation on Performance: An Application in Private Health Institutions in Ankara Province. Health workers constitute the target group of this research. The universe of the research includes all employees in private sector health institutions. The sample was composed of employees in private hospitals in the Ankara province. In this context, In Service Training Perceptions Scale, Motivation Scale and Performance Scale were used in the study. The data obtained from the participants were analyzed in the context of demographic analysis, anova analysis, correlation analysis and regression analysis. As a result of the demographic analysis conducted in this study; when the participants were examined in terms of age, it was determined that the majority of the employees were between the ages of 20-30. Although the age of 20-30 is perceived as the period when people are the most powerful in the physical sense, it has been revealed that this power decreases in later periods. Employees' age, effects their motivation and enterprise performance. Therefore, it is important to take into account the age of the employees in recruitment and employment by health institutions. As a result of the anova analysis performed in this study; when gender, motivation, performance and staff development scales are taken into consideration; it was determined that for the gender there was a difference between staff training and development and motivation, but it did not differ according to performance. Increasing and changing needs day by day, have led women to take part in working life. Even though male employees have a more active role in social life, women have started to work in different tasks and services. When enterprises behave equally without discrimination between women and men, this will motivate women employees. As a result of the correlation analysis performed in this study; there is a positive relationship between organizational and administrative tools and economic instruments. In addition to the economic tools that will provide motivation, creating the working environments where the employees are happy is among the aims of the managers. Therefore, it has been concluded that managers can use economic motivation tools as well as organizational and managerial motivation tools to increase employee motivation. Also; it has been determined that improving of employees training and increasing of their motivation effect positively the performance level of them.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectİnsan Kaynakları Yönetimien_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectPerformansen_US
dc.subjectHizmet içi Eğitimen_US
dc.subjectHuman Resource Managementen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectPerformanceen_US
dc.subjectInservice Trainingen_US
dc.titleİnsan Kaynakları Yönetiminde Personelin Hizmetiçi Eğitimi ve Motivasyonun Performans Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi: Ankara İlindeki Özel Sağlık Kurumlarında Bir Uygulamaen_US
dc.title.alternativeInspection of the Personnel Service Training and Motivation on the Performance of Human Resources Management: An Implementation in Private Healthcare in Ankaraen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess