dc.contributor.author | Erzenli Altunbayrak, Dilek | |
dc.contributor.author | Kaya, Ferda Şule | |
dc.date.accessioned | 2019-10-30T20:45:17Z | |
dc.date.available | 2019-10-30T20:45:17Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.identifier.issn | 2148-4287 | |
dc.identifier.issn | 2148-7189 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/1480 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma üniversite öğrencilerinin kendilerini gerçekleştirme düzeyi ve benlik saygıları arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Bu grubun lisans eğitimine devam edip etmemesi ile kendini gerçekleştirme ve benlik saygısı ilişkisinin önemli olduğu düşünülmüş ve konu sosyo-demografik değişkenler açısından da sorgulanmıştır. Bu çerçevede çalışmanın amacı; üniversitede meslek yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerinin benlik saygısı ile kendini gerçekleştirme değişkenleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu araştırmanın örneklemi 2016-2017 öğretim döneminde İstanbul’da 2 yıl eğitim veren bir vakıf meslek yüksekokulunda öğretimine devam eden, 18-26 yaş arasındaki, 76 kız ve 59 erkek öğrenciden oluşmaktadır. Öğrenciler gönüllülük esasına göre seçilmiş ve anket çalışması yürütülmüştür. Verilerin analizinde ANOVA testi, t testi, Pearson korelasyon analizi, çoklu regresyon analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda genel anlamda kendini gerçekleştirme ve benlik saygısı arasında anlamlı bir ilişki bulanamamıştır. Fakat alt boyutlar açısından bakıldığında; kız öğrencilerin ve orta gelirli ailelere sahip öğrencilerin “kendini gerçekleştirme düzeyi” yüksek bulunmuştur. “Zamanı iyi kullanma”, “desteği içten alma”, “başkalarıyla yakınlık kurabilme”, “duyguları açıklama düzeyi”, “içten geldiği gibi davranabilme”, “kendini gerçekleştiren değerleri benimseme”, “saldırganlığın kabulü” alt boyut puanları açısından kız öğrenciler erkek öğrencilerden anlamlı derecede farklı bulunmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | Main theme of this study, which is envisioned as a field study, composes self-actualisation and self-esteem. Within this scope, analysing the relation between self-actualisation and self-esteem, the relation between both behaviours and manners of these phenomenas as well as the sub-dimensions of these phenomenas are the objective of this study. The research sample consists of 135 students, 76 girls and 56 males between 18-26 years old who continue their education in a foundation vocational school in Istanbul in 2016-2017 academic year. Students were selected on a voluntary basis and some surveys were conducted. For analysis of the data, ANOVA and T test, Pearson regression methods were used. As a result, no significant relation between self-actualisation and self-esteem was found in the research. A high significantly difference in the level of Self-Actualisation was found in students with middle-income families and girls. A high difference was found in the level of “Time Competence”, “Inner Directed Support”, “Capacity for Intimate Contact”, “Feeling Reactivity”, “Spontaneity”,” Self Actualizing Value”, ” Acceptance of aggression“ in girl students than male students. As a result, no significant relation between self-actualisation and self-esteem was found in the research. Significantly difference was found “self respect” level in first year students than second year students. A high levels was found “Inner Directed Support”, “Spontaneity”, “self respect”, “Capacity for Intimate Contact”, ” Self Actualizing Value” , “Existentiality” in the middle-income families than low-income and high- income families. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press | en_US |
dc.relation.isversionof | http://dx.doi.org/10.17336/igusbd.465990 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Kendini Gerçekleştirme | en_US |
dc.subject | Benlik Saygısı | en_US |
dc.subject | Üniversite Öğrencileri | en_US |
dc.subject | Cinsiyet | en_US |
dc.subject | Self-Actualisation | en_US |
dc.subject | Self-Esteem | en_US |
dc.subject | University Students | en_US |
dc.subject | Gender | en_US |
dc.title | Üniversite Öğrencilerinin Kendini Gerçekleştirme Düzeyi ile Benlik Saygıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | The Examination of the Relationship Between University Students Self-Actualisation Level and Their Self-Esteem | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Bölüm Yok | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0002-3747-7836 | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0002-8415-8002 | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 388 | en_US |
dc.identifier.endpage | 401 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |