Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAyyıldız, Emine
dc.contributor.authorElkin, Nurten
dc.date.accessioned2019-07-24T11:07:19Z
dc.date.available2019-07-24T11:07:19Z
dc.date.issued2016-04-08en_US
dc.identifier.issn2148-4287
dc.identifier.issn2148-7189
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/1374
dc.description.abstractBu araştırmada yaşamın ilk dönemlerinde anneyle/bakımverenle kurulan ilk ilişkilerin ileriki yaşlardaki kişilik gelişimi ve kişiliğin şekillenmesinde büyük önem taşıdığı düşünülerek, üniversite öğrencilerinin bağlanma stilleri (güvenli, kayıtsız, saplantılı, korkulu) ile sürekli öfke ve öfke ifade tarzları arasındaki ilişkinin araştırılması amaçlanmıştır. Bulgular, kişilerin bağlanma stillerinin, genel öfke düzeyleri, öfkeyi bastırma, dışa vurma ve kontrol etme ile ilişkili olduğunu ortaya koymuştur. Sonuçlar, güvenli bağlanan üniversite öğrencilerinin sürekli öfke ve öfkeyi dışa vurma düzeylerinin anlamlı derecede düşük, öfkeyi kontrol etme düzeylerinin ise anlamlı derecede yüksek olduğunu göstermektedir. Kayıtsız ve saplantılı bağlananların sürekli öfke ve öfkeyi bastırma düzeyleri anlamlı derecede yüksekken, kayıtsız bağlananların öfkeyi dışa vurma düzeyleri de yüksek bulunmuştur. Çalışmada korkulu bağlanmayla sürekli öfke ve öfke ifade tarzları arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.en_US
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to investigate the relationship between the attachment styles (secure, dismissing, preoccupied, fearful) and the trait anger and the anger expression of university students, considering the great importance and effects of the first relations with the mother/caregiver in the early years of life on the personality development. The findings revealed that there are strong relations between attachment styles and the level of anger, anger suppression, anger expression and anger control. Results noted that the university students who are securely attached have significantly low trait anger and anger expression while they have significantly high anger control. The university students who have dismissing and preoccupied attachment styles have significantly higher level of trait anger and anger suppression. The dismissing ones also have high level of anger expression. There is no relation between the fearful attachment style and the trait anger and anger expression.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelişim University Pressen_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.17336/igusbd.76761en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectBağlanmaen_US
dc.subjectBağlanma Stillerien_US
dc.subjectSürekli Öfkeen_US
dc.subjectÖfke İfade Tarzıen_US
dc.subjectÜniversite Öğrencilerien_US
dc.subjectAttachmenten_US
dc.subjectAttachment Stylesen_US
dc.subjectTrait Angeren_US
dc.subjectAnger Expressionen_US
dc.subjectUniversity Studentsen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCESen_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Bağlanma Stilleri ile Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzları Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeThe Examination of the Relation Between Attachment Styles and the Trait Anger and Anger Expression of University Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSağlık Bilimleri Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage51en_US
dc.identifier.endpage68en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess