Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzgen, Murat
dc.date.accessioned2019-07-19T11:10:09Z
dc.date.available2019-07-19T11:10:09Z
dc.date.issued2019-1-14en_US
dc.date.submitted2019-01-14
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/1363
dc.descriptionDanışman: Fikri Köksal.en_US
dc.description.abstractÜstün yetenekli çocukların yetiştirilmelerinde aile ortamının önemi açıktır. BİLSEM, üstün yetenekli çocuklara ve ailelerine yönelik hazırladığı çeşitli programlarla doğrudan veya dolaylı biçimde eğitim, yönlendirme ve iyileştirme hizmeti vermektedir. Bu araştırma ile; BİLSEM'e devam eden üstün yetenekli çocuk ebeveynlerinin çeşitli sosyo-kültürel ve ekonomik özellikler ile aile ortamlarının yapısı açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu BİLSEM'de çocukları öğrenim görmekte olan 76 ebeveyn oluşturmuştur. Araştırma kapsamına katılmayı kabul eden ebeveynlere araştırmanın amaçları doğrultusunda hazırlanmış bir bilgi formu ve Aile Ortamı Ölçeği uygulanmıştır. Bilgi formundan elde edilen bulguların frekans ve yüzdelikleri analiz edilip yorumlanmıştır. Aynı zamanda bilgi formu ile toplanan değişkenlere göre Aile Ortamı Ölçeği Puanları arasındaki farklılıkları belirlemek üzere; istatistiksel olarak hipotez testleri kullanılmıştır. Hipotez testlerinin varsayımları gereği bazı durumlarda parametrik, bazı durumlarda ise nonparametrik hipotez testleri kullanılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe prospect of a family environment is obvious in the cultivation of superior children. BILSEM provides education, guidance and improvement services directly or indirectly through various programs prepared for gifted children and their families. With this research; It is aimed to evaluate the gifted children's parents who continue to BILSEM from the point of view of the structure of the family environment with various socio-cultural and economic characteristics. The study sample group consisted of 76 parents who were studying children in BİLSEM. An information form and a Family Environment Scale were prepared for the parents who accepted to participate in the research. The frequencies and percentages of the findings from the datasheet were analyzed and interpreted. At the same time, in order to determine the differences between Family Environment Scale scores according to variables collected with the information form; Statistically hypothesis tests were used. In some cases, parametric tests were used in some cases, and nonparametric tests were used in some cases in accordance with the assumptions of the hypothesis tests.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectÜstün Yeteneken_US
dc.subjectÜstün Zekaen_US
dc.subjectAile Ortamı Ölçeğien_US
dc.subjectGiftednessen_US
dc.subjectOutstanding Intelligenceen_US
dc.subjectFamily Environment Scaleen_US
dc.titleYönetim Bilimi Açısından Üstün Yeteneklilerin Eğitiminde Aile Ortamının Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi: Sinop Bilsem Örneğien_US
dc.title.alternativeInvestigating Demographic Variables With Regard to the Family Context in Terms of Management Science in the Education of Gifted Children: A Sample of Sinop Bilsemen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess